مدیرکل محیط‌زیست استان تهران با اشاره به اینکه هوای تهران از نظر ریزگردها در شرایط هشدار قرار گرفت، گفت: متاسفانه به دلیل سهل‌انگاری و اهمال سازمان هواشناسی، مسؤولان همزمان با مردم و از طریق رسانه‌ها در جریان بالا رفتن میزان ریزگردها قرار گرفتند.

سلامت نیوز :مدیرکل محیط‌زیست استان تهران با اشاره به اینکه هوای تهران از نظر ریزگردها در شرایط هشدار قرار گرفت، گفت: متاسفانه به دلیل سهل‌انگاری و اهمال سازمان هواشناسی، مسؤولان همزمان با مردم و از طریق رسانه‌ها در جریان بالا رفتن میزان ریزگردها قرار گرفتند. رسول علی‌اشرفی‌پور عصر روز یکشنبه در کمیته کاهش آلودگی هوای تهران گفت: از عصر روز شنبه میزان ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون به حدود 180 پی‌اس‌آی رسید و هوای تهران از این نظر در شرایط هشدار قرار داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا وی با انتقاد از سازمان هواشناسی مبنی بر عدم اعلام و پیش‌بینی ورود ریزگردها به پایتخت گفت: سازمان هواشناسی با توجه به امکانات و کارشناسان خود از روی تصاویر ماهواره‌ای می‌توانستند این ریزگردها را تشخیص دهند. همچنین بر اساس مصوبات قبلی این جلسه مقرر شده بود سازمان هواشناسی 24 تا 48 ساعت زودتر به صورت رسمی و مکتوب اطلاعات مربوط به ریزگردها را به کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران ارائه دهد.

وی اظهار داشت: ذرات معلق با غلظت بالا یک روز هم در پایتخت تداوم داشتند اما اینکه ما در غروب روزی که در شرایط هشدار بوده‌ایم اعلام کنیم سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی در سطح شهر‌ تردد نکنند، فایده‌ای ندارد زیرا حتی 5 دقیقه قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا برای این افراد می‌تواند خطرناک باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha