سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۱
سلامت نیوز :دبیر یازدهمین کنگره بین‌المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران گفت: استرس محیط اطراف باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن انسان تضعیف شود
به گزارش ایرنا، دکتر عیسی صالحی در نشست خبری یازدهمین کنگره بین‌المللی ایمونولوژی و آلرژی در جمع خبرنگاران گفت: ایمونولوژی شناسایی و پاسخ به ایمنی بدن و عوامل میکروب‌ها در تمام شاخه‌های پزشکی به حساب می‌آید و همچنین از رشته‌هایی است که می‌تواند فاصله تحقیق تا تولید را کوتاه کند.

وی ادامه داد: بر اساس نامگذاری سال تولید ملی در سال 91 می‌توان با بها دادن به رشته ایمونولوژی و تولید فرآورده‌های دارویی به تولید ثروت هم دست یافت.

به گفته صالحی تحقیقات ایمونولوژی رابطه تنگاتنگی با بیماری‌ها دارد و در این خصوص سال گذشته 3 نفر از ایمونولوژیست‌های کشور توانستند جایزه نوبل پزشکی را دریافت کنند.

دبیر علمی این کنگره افزود: در ایران تحقیقات فراوانی در رشته ایمونولوژی برای بیماری‌های خود ایمن که بافت‌های خودی بدن را مورد حمله قرار می‌دهد صورت گرفته است.

صالحی با اشاره به اینکه نیم سی‌سی‌ 'مونوکلونال آنتی‌بادی' برابر با قیمت چندین بشکه نفت است گفت: افرادی که در این گونه مراکز فعالیت دارند بیش از دیگران به آلرژی مبتلا می‌شوند.

وی گفت: این کنگره 12 امتیاز بازآموزی دارد و تاکنون 1600 نفر برای شرکت در آن ثبت نام کرده‌اند که انتظار می‌رود 700 نفر دیگر در این کنگره شرکت کنند.

صالحی ادامه داد: شیوع بیماری آلرژی با صنعتی شدن شهر ها افزایش یافت است و می‌تواند هزینه زیادی را به جامعه تحمیل کند که لازم است تحقیقات در زمینه بیماری‌های آلرژی به طور گسترده صورت گیرد.

دبیر اجرایی این کنگره بین المللی افزود: این رشته در ایران قدمتی چند صد ساله دارد و جایگاه ایران در دنیا جایگاه مناسبی است و بسیاری از محققان ایرانی خارج از کشور ایمونولوژیست هستند.
منبع:همشهری آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha