سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 46752

در حال حاضر میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط هشدار است که البته نسبت به روز گذشته این شاخص 31 واحد کاهش یافته است.

سلامت نیوز : در حال حاضر میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط هشدار است که البته نسبت به روز گذشته این شاخص 31 واحد کاهش یافته است.
مدیر کل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: با قرار گرفتن شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون روی عدد 148 هوای تهران برای سومین روز متوالی در شرایط هشدار قرار گرفت.

به گزارش مهر، دکتر یوسف رشیدی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای شهر تهران، بر میزان غلظت آلاینده های منواکسید کربن، ازن و دی اکسید گوگرد نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است گفت: میزان غلظت آلاینده های ذرات معلق کمتر از ده میکرون و ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون کاهش داشته است.

به گفته وی، در حال حاضر میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط هشدار است که البته نسبت به روز گذشته این شاخص 31 واحد کاهش یافته است.

رشیدی اظهار داشت: گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی صاف است که در بعد از ظهر همراه با رشد ابر در ارتفاعات و رگبار و رعدو برق است به این ترتیب انتظار می رود شاخص کیفیت هوا به غیر از مناطق پر تردد و شلوغ در سایر نقاط شهر در شرایط ناسالم باقی بماند.

مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: در این شرایط توصیه می شود افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت های طولانی مدت و سنگین در فضای باز اجتناب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha