سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۲
کد خبر: 46771

امروزه مصرف مواد مخدر و مواد روانگردان بلای جان بسیاری از جوامع شده است. این مواد روز به روز مرزها را در می نوردند وانسانها و به تبع آن جوامع مختلف را در کام مرگ خود می کشند. متأسفانه کشور عزیز ما ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

سلامت نیوز :امروزه مصرف مواد مخدر و مواد روانگردان بلای جان بسیاری از جوامع شده است. این مواد روز به روز مرزها را در می نوردند وانسانها و به تبع آن جوامع مختلف را در کام مرگ خود می کشند. متأسفانه کشور عزیز ما ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. در بسیاری از موارد شنیده و دیده می شود، که افرادی برای غلبه بر مشکلات عملکرد جنسی خود روی به این مواد می آورند، غافل از اینکه با گذشت زمان نه تنها این مواد، حلال مشکلات آنها نخواهد بود، بلکه فرد آن چیزی را که از قیل داشته است را نیز از دست خواهد داد. بنده مختصراً در مورد عوارض جنسی بعضی از این مواد (نه تمامی آنها)‌ توضیح محضر خوانندگان گرامی ارائه می نمایم، بعضی از این مواد مانند اکستازی آنقدر خانمانسوز و عوارض وسیع دارند، که نیازمند نوشته های جداگانه ای هستند.

الکل: الکل بعلت خاصیت تسکینی که دارد، کلاً تمایلات جنسی در فرد را مهار می کند. با ادامة مصرف الکل مرد متوجه می شود که روز به روز توانائی جنسی و انزال وی کاهش می یابد و این کاهش وابسته به دوز است، یعنی هر قدر میزان مصرف الکل بیشتر باشد، میزان این کاهش نیز بیشتر خواهد بود. برسیها نشان داده اند که افرادیکه بصورت مزمن الکل مصرف می کنند 54 درصد دچار اختلال در نعوظ و 25 درصد دچار اختلال در انزال می شوند. در مردانیکه وابسته به الکل می شوند در حدود 50 درصد آنها، میل جنسی بشدت کاهش می یابد.

 مصرف طولانی مدت الکل در مردان سبب افزایش استروژن (هورمون زنانه) در خون می شود. علت اصلی عوارض زیانبار الکل در عملکرد جنسی، اثر سوء آن بر روی بیضه ها و مغز می باشد. الکل سبب تشدید بیماریهائی می شود که بخودی خود می توانند ایجاد اختلالات جنسی نمایند، مثل دیابت، بیماریهای قلبی و بیماریهای کبدی.

 در مردان الکلی بیضه ها تا حدودی تحلیل رفته و در 70 درصد موارد سبب تغییراتی در اسپرمها و مشکلات باروری می گردد. علت تحلیل رفتن بیضه ها یکی اثر سمی مستقیم روی بیضه ها است، و دیگری و دیگری کاهش میزان "روی Zinc " خون می باشد.  در 30 درصد مردان الکلی تعداد اسپرمها کاهش می یابند. علاوه از موارد فوق، گاهاً مصرف الکل همراه با عوارض سوء اجتماعی نیز است. چون الکل مهار فکری و اخلاقی را در فرد از بین می برد، این افراد بیشتر مرتکب جنایات جنسی مثل سوء استفادة جنسی از کودکان و تجاوز به عنف می شوند.

نیکوتین: نیکوتین یکی از موادی است که بطور ئسیع در سرتاسر دنیا سوء استفاده می شود. در هر دقیقه 10 میلیون نخ سیگار در دنیا بفروش می رود. علاوه از عوارض زیانبار بسیاری که نیکوتین دارد، آن شناخته شده ترین مادة روانگردان مسبب اختلالات جنسی می باشد. علت آن این است که نیکوتین یک مادة منقبض کننده عروق قوی (در نتیجه مانع جریان خون کافی به عضو می شود) و یک مادة ایجاد کنندة تصلب شرائین (در نتیجه جریان خون به عضو کاهش می یابد) می باشد. علاوه از آن نیکوتین سبب نشت وریدی در آلت تناسلی مرد می گردد، که رویهمرفته تمامی موارد فوق دست به دست هم داده و سبب ایجاد اختلال نعوظ در مرد می شوند.

 میزان ناتوانی جنسی در مردان سیگاری دو برابر مردان هم سنشان می باشد. حدود 70 درصد مردان مبتلا به اختلال نعوظ سیگار کش قهار هستند. نیکوتین علاوه از عوارض سمی بر روی عروق، خود بافت آلت تناسلی و آعصاب آنرا نیز تحت تأثیر قرار می دهد. علاوه از اثرات سوء بر روی عملکرد جنسی، دارای اثرات زیانبار بر روی اسپرمها نیز می باشد. نیکوتین سبب کاهش تعداد اسپرمها، سبب کاهش حرکت اسپرمها و سبب کاهش تعداد اسپرمهای با شکل طبیعی می شود.

کافئین: چون مصرف کافئین همگانی است، بندرت توجه مردم و مجامع علمی را بع عنوان یک مادة روانگردان بخود جلب می کند. منبع اصلی کافئین، قهوه است، ولی این ماده بصورت قرصهائی حاوی مقادیر متفاوت از آن نیز ساخته شده است که مورد سوء استفاده قرار می گیرد. کافئین موجود در قهوه مقدار اندکی سبب تحریک مغز شده و دارای خاصیت مدرّی (ادرار آور) است. مصرف مقادیر زیادی از این ماده به شکل قرص سبب اختلال در نعوظ می گردد. کافئین موجب انقباض عروق مغز شده و میزان جریان خون به مغز را کاهش می دهد. همین اتفاق ممکن است در سایر اعضاء بدن نیز حادث شود. توصیه می شود که میزان مصرف کافئین بیش از 300-200 میلی گرم در روز که معدل سه فنجان قهوه می باشد، نباشد.

ماری جوانا: برای قرنها از ماری جوانا به عنوان تقویت کنندة قوای جنسی نام برده شده است. افرادی که بصورت حاد از آن استفاده می کنند در ابتدا یک بهبودی در عملکرد جنسی خود مشاهده می کنند. مادة اصلی مار جوانا کانابیس می باشد، که اثرات سمی بر روی عملکرد جنسی دارد. با ادامة مصرف ماری جوانا، اثرات سمی کانابیس ظاهر شده و عملکرد جنسی فرد بشدت مختل می شود. با ادامة مصرف، رفته رفته هورمون تستوسترون (هورمون مردانه) کاهش یافته و عوارض آن گریبانگیر فرد می شود.

کوکائین: کوکائین در مصرف کنندگان آن ایجاد یک سرخوشی می کند. شصت درصد مردانیکه کوکائین و الکل مصرف می کنند دچار اختلال جنسی می شوند. از هر 10 نفر که بصورت طولانی مدت کوکائین مصرف می کنند، در 7 نفر آنها پرولاکتین خون بالا رفته (افزایش پرولاکتین خون در مردان دارای اثرات سوء بر روی عملکرد جنسی می باشد) و میل جنسی بشدت کاهش می یابد. با افزایش دوز مصرف کوکائین، فرد دچار لرزش، بیقراری و استفراغ شده و عملکرد جنسی خود را از دست می دهد. 
منبع:وب سایت دکتر صفری نژاد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha