رییس انجمن تحقیقات راینولوژی گفت: استفاده از مواد نامرغوب و مراجعه به افراد فاقد صلاحیت از دلایل شكست اعمال غیر جراحی پلاستیك است.

سلامت نیوز : دكتر محسن نراقی در حاشیه سومین كنگره خاورمیانه راینولوژی و جراحی صورت كه امروز در بیمارستان میلاد برگزار شد افزود: اگر روش‌های غیرجراحی به شیوه غلط انجام شود،‌ عوارض نامطلوبی را برای بیمار در پی خواهند داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛وی با اشاره به اینكه تزریق مواد غیراستاندارد و فاقد مجوز منجر به واكنش‌های شدید و ایجاد مشكلاتی برای بیماران می‌شود، تاكید كرد: نحوه تزریق این مواد نیز اهمیت زیادی دارد، ممكن است تزریق این مواد ساده به نظر برسد اما باید توجه داشت كه تزریق غلط و استفاده نكردن از دوز مناسب، باعث ایجاد مشكلاتی برای بیمار می‌شود.دكتر نراقی خاطر نشان كرد: لازم است افرادی كه دست به این كار می‌زنند از تخصص لازم برخوردار بوده و دوره‌های آموزشی لازم را گذرانده باشند چون در غیر این صورت ممكن است با تزریق بیش از حد مواد فلج كننده عضلات در مكان‌های غلط باعث ایجاد عوارضی مانند افتادگی پلك‌ها شوند.

به گفته رییس سومین كنگره خاورمیانه‌ای راینولوژی و جراحی صورت، درصورت تزریق غلط مواد پركننده محل تزریق بیش از سایر اجزای صورت خود را نشان می‌دهد این در حالیست كه یكی از اصول اعمال انجام شده در زمینه زیبایی آن است كه تمام كارهای انجام شده برای زیبایی باید به گونه‌ای باشد كه حالت طبیعی صورت را حفظ كند و ایجاد نمای غیر طبیعی در چهره با زیبایی منافات دارد.وی درباره میزان تاثیر روش‌های غیر جراحی جوان سازی اظهار كرد: این روش‌ها موقت هستند البته باید برای انجام این كارها تا حد امكان از مواد طبیعی استفاده كرد چون بكارگیری مواد مصنوعی مانند پلیمر ممكن است منجر به ایجاد حساسیت شود. این در حالی است كه مواد طبیعی با بافت بدن سازگار و پس از مدتی جذب بدن می‌شوند.

نراقی تاكید كرد: لازم است سالانه روشهای غیر جراحی جوان سازی تجدید شود البته حتی روشهای جراحی جوان سازی نیز مانند كشیدن پوست صورت دائمی نیستند و میزان اثرگذاری آنها به مسایلی مانند عوامل ژنتیك، در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار داشتن، استعمال دخانیات و عوامل محیطی مانند استرس و تغذیه افراد دارد.وی افزود: محدودیت‌هایی برای اعمال جراحی جوان سازی صورت وجود دارد اما روشهای غیر جراحی جوان سازی محدودیتی ندارند.رییس انجمن تحقیقات راینولوژی درباره میزان شكایات از متخصصان راینولوژی اظهار كرد: بیشتر نارضایتی‌های بیماران مربوط به ورود افراد غیرمتخصص به این حوزه است این در حالی است كه متاسفانه میزان زیادی از اعمال مربوط به جوان سازی به وسیله افراد غیر متخصص انجام می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت انتخاب صحیح بیماران برای اعمال جراحی بینی گفت: انتخاب بیمار در این زمینه نقش مهمی دارد چرا كه جراح خوب جراحی است كه هر بیماری را عمل جراحی زیبایی بینی نكند و در این زمینه دست به انتخاب بزند.وی تاكید كرد: اگر عمل جراحی زیبایی بینی برای بیمار ریسك زیادی داشته باشد پزشك باید با مشاوره صحیح بیمار را از انجام این عمل منصرف كند. از سوی دیگر گاهی اوقات بافت بینی به گونه‌ایست كه اجازه عمل جراحی زیبایی بینی را به پزشك نمی‌دهد و در صورت انجام این عمل ممكن است فرد به مشكلات تنفسی دچار شود.

80 درصد از موارد بیماران سرپایی را مبتلایان به سینوزیت تشكیل می‌دهند

دكتر مسعود بروجردی دبیر سومین كنگره خاورمیانه‌ای راینولوژی و جراحی صورت نیز گفت: 80 درصد از بیماران سرپایی مراجعه كننده به بیمارستان‌ها را مبتلایان به سینوزیت تشكیل می‌دهند و این بیماری یكی از عوارض شایع محسوب می‌شود.وی افزود: درمان سینوزیت در دو حوزه طبی و جراحی مطرح است، شیوه زندگی و ناآگاهی افراد از نحوه حفظ سلامت بینی و سینوس‌ها از عوامل موثر بر ابتلا به سینوزیت است.وی با اشاره به تاثیر مصرف خودسرانه آنتی بیوتیك‌ها بر ابتلا به سینوزیت اظهار كرد: مصرف خودسرانه آنتی بیوتیك‌ها باعث مقاومت بدن به این داروها می‌شود در نتیجه ممكن است پس از مدتی یك سیوزیت ساده با آنتی بیوتیك‌های قدیمی قابل درمان نباشد و بیمار به سینوزیت مزمن مبتلا شود. در حال حاضر در كیفیت و كمیت مصرف آنتی بیوتیك‌ها دچار مشكل هستیم. این در حالی است كه میزان و دوره مصرف هر آنتی بیوتیك و علت استفاده از آن مشخص است و به توصیه هیچ فردی به غیر از پزشك نباید آنتی بیوتیك مصرف شود.بروجردی در ادامه اظهار كرد: افزایش تعداد مبتلایان به سینوزیت مزمن باعث كاهش كیفیت زندگی آنان شده است و آنان از تنفس آرام محروم می‌شوند و ممكن است منجر به جراحی سینوس‌ها شود.در سومین كنگره خاورمیانه‌ای راینولوژی و جراحی صورت، جایزه پروفسور فضل الله رضا به دكتر نعمت الله مختاری امیر مجدی و پروفسور فضیل آپایدین اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha