مدیركل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با تاكید بر لزوم كاهش سن ازدواج در كشور به خانواده‌ها توصیه كرد كه از تك فرزندی خودداری كنند.

سلامت نیوز :  دكتر محمد اسماعیل مطلق در رابطه با مباحث مطرح شده مبنی بر كاهش نرخ رشد جمعیت در كشور، گفت: وزارت بهداشت در بحث جمعیت به مباحث سلامتی جمعیت در ابعاد مختلف جسمی، روحی، روانی، اجتماعی می‌پردازد و اخیرا نیز بحث ارتقای سلامت معنوی را دستور كار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی با اشاره به افزایش سن ازدواج در برخی استان‌های كشور افزود: وزارت بهداشت در خانواده‌ها نقش سلامت‌نگر دارد. اگر خواستار خانواده‌ای سالم هستیم باید سن ازدواج كاهش یابد؛ این درحالیست كه اكنون سن ازدواج در برخی استان‌ها به 27 رسیده اما در مجموع اكنون میانگین سن ازدواج در كشور 25 سال است.دكتر مطلق بر كاهش فاصله ازدواج تا زمان بارداری تاكید كرد و گفت: این موضوع نیز یكی از اشكالات سلامت خانواده است و لازم است افراد پس از ازدواج سریع‌تر باردار شوند. همچنین مشكل دیگر آن است كه خانواده‌ها به تك فرزندی روی آورده‌اند و این موضوع مشكلات روحی، روانی و اجتماعی را برای آینده این فرزند به دنبال می‌آورد. بررسی‌ها در كشورهای مختلف حاكی از آن است كه عواقب و بیماری‌هایی كه تك فرزندان به آن دچار می‌شوند، زیاد است.مدیركل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در پایان گفت: توصیه به خانواده‌ها آن است كه روی تك فرزندی كار نكنند و بهتر آن است كه 2 تا 3 فرزند داشته باشند تا از خانواده‌ای شاداب برخوردار باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha