سلامت نیوز: اداره آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: حمله قلبی معمولا به دنبال فعالیت سنگین یا یك استرس شدید اتفاق می ‌افتد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درد حمله قلبی اغلب پس از چند دقیقه استراحت و استفاده از قرص زیرزبانی موسوم به 'نیترو گلیسیرین' از بین می ‌رود.

این گزارش می افزاید: عامل حمله قلبی، رسوبات چربی یا لخته ‌های خونی است كه جلوی خون رسانی به قلب را می ‌گیرند و اجازه نمی دهند غذا و اكسیژن كافی به عضله قلب برسد.

بنا بر این گزارش، به درد حمله قلبی قابل پیش ‌بینی، ' آنژین پایدار' اطلاق می شود، به آن معنا كه فرد بیمار می داند در صورت بیشتر شدن میزان فعالیت روزانه از یك حد مشخص، به درد قفسه سینه مبتلا می ‌شود، این درد ممكن است چند بار تكرار شود.

این گزارش خاطر نشان كرده است؛ افرادی كه به ویژه در خواب یا در حالت استراحت بطور ناگهانی به درد قفسه سینه دچار می شوند، باید فورا بصورت اورژانس، مورد بررسی پزشكی قرار گیرند.

به نقل از این گزارش، دردهای قفسه سینه چند ثانیه ای و سوزش لحظه ای قلب، معمولا حمله قلبی نیستند، چرا كه درد ناشی از حمله قلبی معمولا چند دقیقه طول می ‌كشد و این حمله معمولا با احساس سنگینی در قفسه سینه، درد و فشار در این ناحیه و گاهی با احساس سوزش در قفسه سینه همراه است.

بر اساس این گزارش، علایمی مانند تنگی نفس، حالت تهوع، احساس سرگیجه و عرق سرد همراه با سوزش قفسه سینه، نیز نشانه حمله قلبی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha