سلامت نیوز: یک استاد دانشگاه وروان درمانگر اعتیاد با اشاره به افزایش آمار اعتیاد در میان زنان گفت: اعتیاد در زنان بیش از مردان خانواده را در معرض آسیب های اجتماعی قرار می دهد.

دکتر محمد فیض زاده در گفت و گو با پانا در خصوص مشکلات اعتیاد در میان زنان اظهار داشت: جامعه زنان، جامعه پیچیده‌ای است. نقش‌هایی که زنان در طول زندگی خود دارند از نقش‌های مردان پیچیده‌تر و حساس‌تر و شاید مهم‌تر باشد. اعتیاد هم از این امر مستثنا نیست و گرفتاری این جامعه به اعتیاد، معضلات و مشکل‌‌های مربوط به خود را ایجاد خواهد کرد. اعتیاد در زنان از جهت علل اعتیاد، شیوع، سیر بیماری، پاسخ به درمان و تاثیر بر جامعه اختلاف بارز آماری با مردان دارد.

وی در ادامه افزود: آسیب‌های اعتیاد زنان را باید به دو دسته تقسیم‌ کرد. آسیب اول به خود فرد و دیگری به شبکه اطراف و جامعه فرد مبتلا برمی‌گردد.زن به عنوان نگهدار کانون خانواده و مسوول اصلی تربیت فرزند، وظیفه مهمی را در انسجام خانواده دارد.

این درمانگر اعتیاد با اشاره به اینکه زندگی خانوادگی این افراد معمولا آشفته و گسیخته است. طلاق در این خانواده‌ها شایع‌تر است اذعان داشت: زنان مصرف‌کننده معمولا مادران قابلی نیستند یا اینکه توانایی‌های خود را به مرور زمان از دست می‌دهند. فرزندان در معرض مشکلات روحی و سوء رفتارهای مختلف هستند.

فیض زاده همچنین تصریح کرد: زنان مبتلای باردار نیز درمعرض خطراتی برای خود و فرزندشان هستند. با توجه به این نکات به نظر می‌رسد که اعتیاد یک زن به مراتب بیشتر از مرد می‌تواند آسیب‌رسان باشد و نیازمند توجه ویژه‌ای است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha