سلامت نیوز: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اعلام خبر رونمایی از داروی هرسپتین تا پایان شهریور ماه گفت: واردات داروی هرسپتین (تراس تیزومب) 60 میلیارد تومان برای كشور هزینه در بر دارد كه با تولید داخلی آن به 30 میلیارد تومان كاهش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر مصطفی قانعی در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه یازدهمین كنگره بین‌المللی ایمنولوژی و آلرژی ایران و در پاسخ به ایسنا درباره رشد تولیدات درحیطه داروهای بیوتكنولوژی گفت: منوكلونال آنتی بادی‌ها در حوزه ایمنولوژی، فاكتور هفت و هشت در ردیف پروتئین‌های نوتركیب و توكسین‌های میكروبی چون بوتولینوم همگی در ردیف داروهای بیوتكنولوژی قرار می‌گیرند اما به طور خاص درباره داروهای ایمنولوژی باید گفت در سال جاری داروی تراست تیزومب كه نام خارجی آن هرسپتین است تا قبل از شهریور ماه رونمایی می‌شود. این دارو در درمان سرطان پستان كاربرد دارد.

وی در ادامه با بیان اینكه موسسه پاستور واكسن دامی هاری را تا 200 هزار واحد تولید كرده بود، عنوان كرد: انتظار می‌رود تا سال آینده و با تولید 400 هزار واحد واكسن دامی هاری بتوانیم تمام نیاز كشور را برطرف كنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت همچنین با اشاره به اینكه دو واكسن سل و هپاتیت كه به تولید داخلی رسیده‌اند، آماده صادرات هستند، اظهار كرد: هم اكنون كشورهای هند، سوریه و عراق برای خرید این واكسن‌ها اعلام آمادگی كرده‌اند.

قانعی همچنین با اشاره به اینكه هزینه واردات دارو و مواد اولیه آن در كشور به یك میلیارد دلار می‌رسد، عنوان كرد: طی یك برنامه 5 ساله تمام 300 قلم دارویی كه به كشور وارد می‌شوند را در داخل تولید خواهیم كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha