جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 46864

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با بیان این که ایجاد عدالت یکی از مهم‌ترین چالش‌های حوزه سلامت است٬ گفت: اجرای کامل طرح پزشک خانواده یکی از راه‌کارهای اصلی گسترش عدالت در سلامت جامعه است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با بیان این که ایجاد عدالت یکی از مهم‌ترین چالش‌های حوزه سلامت است٬ گفت: اجرای کامل طرح پزشک خانواده یکی از راه‌کارهای اصلی گسترش عدالت در سلامت جامعه است.

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده از سوی وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی٬ افزود: اجرای این طرح یکی از راه‌کارهای اصلی گسترش عدالت در سلامت جامعه است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: مبانی عدالت در جامعه دو جنبه عمودی و افقی دارد که جنبه افقی آن شامل همه افراد و خدمات پزشکی و آموزشی است که برای حفظ و ارتقای سلامت جامعه وجود دارد و مبانی عمودی نیز شامل کیفیت و عمق خدمات بهداشتی است که باید به نحوی باشد که سلامت را در تمام ابعاد اجتماعی، جسمی، روحی و معنوی تأمین کرده و زمینه نشاط جامعه و سلامت عمومی را فراهم کند.

قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به بخش‌های عدالت محور حوزه سلامت٬ گفت: بهره‌مندی یکسان تمام آحاد جامعه از خدمات، آموزش و سواد در راستای حفظ سلامت و بهره‌مندی همه گروه‌های هدف از خدمات بهداشتی از مهم‌ترین اهداف عدالت در سلامت به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: پیش‌گیری از بیماری‌ها و ارائه خدمات کیفی درمانی و بهداشتی به تمام مردم در تمام ابعاد جسمی، روحی، روانی و معنوی را از دیگر اهداف عدالت در سلامت به‌شمار می‌آید و دولت در همین راستا باید ساز و کاری ایجاد کند که در آن همه افراد جامعه به صورت یکسان و بدون تبعیض از امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی استفاده کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم٬ با بیان این که اعتبارات کلید اجرای برنامه حوزه درمان و تحقق عدالت در سلامتاست٬ یاد‌آور شد: دولت باید با برنامه‌ریزی دقیق این اعتبارات را اختصاص دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha