جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 46865

محققان می گویند: سیگاری هایی كه ورزش می كنند، راحت تر می توانند سیگار را ترك كنند و انجام 15 دقیقه ورزش در روز به ترك سیگار كمك می كند.

سلامت نیوز: محققان می گویند: سیگاری هایی كه ورزش می كنند، راحت تر می توانند سیگار را ترك كنند و انجام 15 دقیقه ورزش در روز به ترك سیگار كمك می كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، گروهی از دانشمندان 'موسسه ملی تحقیق سلامتی' و بیمارستان دانشگاه چاینا مدیكال در تایوان، سلامتی و عادت 434 هزار و 190 نفر را از سال 1996 تا 2008 در تایوان مورد مطالعه قرار دادند.

محققان به این نتیجه رسیدند كه احتمال ترك سیگار در سیگاری هایی كه تنها روزی 15 دقیقه ورزش می كنند 55 درصد بیشتر از سیگاری هایی است كه اصلا ورزش نمی كنند.

محققان همچنین دریافتند كه احتمال بازگشت به كشیدن سیگار پس از ترك، در سیگاری هایی كه ورزش می كنند 43 درصد كمتر از سیگاری هایی است كه ورزش نمی كنند.

نتایج این تحقیق همچنین نشان داد كه امید به زندگی در میان سیگاری هایی كه ورزش می كنند بطور متوسط 6/5 سال افزایش می یابد و خطر مرگ و میر این افراد تا 43 درصد كاهش می یابد كه با افراد غیر سیگاری كه زندگی ساكن دارند، برابر است.

حتی اگر سیگاری ها این عادت خود را ترك نكنند،فواید داشتن یك شیوه زندگی پرتحرك آشكار است به طوری كه امید به زندگی در سیگاری هایی كه روزی 30 دقیقه ورزش می كنند تا 7/3 درصد افزایش می یابد.

'چی پانگ ون' كه این اطلاعات را در نشست World Congress of Cardiology ارائه داد، گفت: پیام ما ترك سیگار و ورزش كردن است.

وی ضمن توصیه ورزش به سیگاری ها، تاكید كرد: انجام مقدار كم فعالیت مانند 15 دقیقه پیاده روی بهتر از بی تحركی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha