سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با بیان این که نگاه دولت به بخش درمان نگاه ضعیفی است٬ گفت: در صورتی که در بودجه ۹۱ اختصاص اعتبار مناسبی برای بخش درمان و رایگان شدن قسمتی از خدمات محقق شود٬ دولت باید خود را موظف به اجرای قانون و بودجه کند.

محمدجواد نظری‌مهر در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با اشاره به پیشنهاد ارائه شده در کمیسوین تلفیق مبنی‌بر رایگان‌سازی هزینه خدمات درمانی در بودجه ۹۱ ٬ افزود: در طرحی که به این کمیسیون پیشنهاد شده است برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها پرداخت ماهانه یارانه نقدی همچنان استمرار پیدا می‌کند اما در آمدهای بیشتری ناشی از اجرای مرحله دوم به صورت پرداخت‌های غیرنقدی به خانوارها پرداخت می‌شود.

نماینده مردم کردکوی٬ بندر ترکمن و بندر گز در مجلس شورای اسلامی٬ با تأکید بر رایگان بودن خدمات درمانی سطح یک در کشور٬ گفت: متأسفانه هم‌اکنون بیماران برای دریافت هرگونه خدمات پزشکی باید هزینه زیادی را پرداخت کنند.

این نماینده مجلس هشتم٬ با بیان این که نگاه دولت به بخش درمان نگاه ضعیفی است٬ یاد‌آور شد:‌ هم‌اکنون تنها راه برای افزایش حمایت از بخش سلامت٬ اختصاص ردیف اعتباری مناسب در بودجه ۹۱ است.

وی ادامه داد: در صورتی که در بودجه ۹۱ اختصاص اعتبار مناسبی برای بخش درمان و رایگان شدن قسمتی از خدمات حوزه سلامت محقق شود٬ دولت باید خود را موظف به اجرای قانون و بودجه کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم٬ با رد موازی کاری میان پیشنهاد رایگان‌سازی هزینه خدمات درمانی در بودجه ۹۱و طرح پزشک خانواده٬ افزود: اجرای کامل این دو طرح به‌طور حتم می‌تواند بار سنگین بخش درمان را از دوش مردم بردارد.

چندی پیش غلامرضا مصباحی‌مقدم از پیشنهاد رایگان سازی هزینه خدمات درمانی در بودجه ۹۱ در کمیسیون تلفیق خبر داده بود.

رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس٬ درباره پیشنهاد رایگان سازی هزینه خدمات درمانی در بودجه ۹۱ ٬ گفته بود که پرداخت غیر نقدی یارانه ها شامل  تحت پوشش قرار دادن خانواده‌هایی است که هیچ‌گونه دفترچه خدمات درمانی ندارند و پرداخت حق بیمه همه خانوارها از مبلغ یارانه ها به صورتی که در حد امکان خدمات درمانی در کشورمان رایگان شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha