عضو هیئت مدیره انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی گفت: پرداخت از جیب مردم در آزمایشگاه‌ها امسال به 75 درصد می‌رسد و اگر سرانه درمان واقعی پرداخت نشود اصلاح تعرفه‌ها هم تاثیر چندانی ندارد.

سلامت نیوز: عضو هیئت مدیره انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی گفت: پرداخت از جیب مردم در آزمایشگاه‌ها امسال به 75 درصد می‌رسد و اگر سرانه درمان واقعی پرداخت نشود اصلاح تعرفه‌ها هم تاثیر چندانی ندارد.

محسن هاشمی مدنی در گفت‌وگو با  فارس در مورد وضعیت کیفی تصریح کرد: کیفیت کار آزمایشگاه‌ها نسبت به 32 سال پیش صددرصد بهتر شده و قابل مقایسه نیست. دستگاه‌های ما علی‌رغم تحریم‌های موجود قابل مقایسه با قببل نیست و در ارتقای کیفیت جزو اولین‌ها هستیم.

وی ادامه داد: ارتقای کیفیت آزمایشگاه‌ها را از 5 سال پیش شروع کردیم و در سال جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و علوم پزشکی تهران برای دریافت لوح ارتقای کیفیت این طرح را به طور جدی در آزمایشگاه زیر مجموعه درمانی خود پیگیری می‌کنند.

هاشمی‌مدنی راهکار اصلاح تعرفه‌های آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و جلوگیری از تاثیر سوء کمبود بودجه بر روند تشخیصی را اصلاح سرانه عنوان کرد و گفت: سرانه‌ای که خود مجلس تصویب کرده تا 15 هزار تومان هم عنوان شده در حالیکه اکنون 8 تا 9 هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: تا سرانه اصلاح نشود پرداخت از جیب مردم کاهش نمی‌یابد بلکه بیشتر هم می‌شود و اگر تا به حال در برخی مورد 70 درصد مردم می‌پرداختند در آزمایشگاه‌ها پرداخت به 75 درصد خواهد رسید.

هاشمی مدنی در مورد تاثیر آزمایشگاه‌ها در تشخیص مشکلات باروری نیز اظهار داشت: یکی از مسائلی که در سطح جامعه مطرح است ناباروری است که در قدیم ناباروری را به گردن زنان می‌انداختند ولی علوم روز ثابت کرد که نزدیک 50 درصد ناباروری‌ها مرتبط با بیماری مردان است.

وی افزود: آزمایشگاه نقش عمده‌ای در در تشخیص باروری مردان ایفا می‌کند. در آزمایشگاه روشی داریم که مشکل، فرم و حرکت اسپرم را گزارش می‌کند و درصددیم تا گزارش آزمایشگاه‌ها را پیاده‌سازی یک سری استانداردها یک جور باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha