سلامت نیوز: معاون غذای سازمان غذا و دارو از تصویب سندهای ارتقای سلامت فرآورده‌های پروتئینی و فرآورده‌های لبنی تا پایان سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: اصلاح الگوی مصرف مردم، اساسی‌ترین هدف سازمان غذا و دارو در ابلاغ و اجرای سندهای ارتقای سلامت است.

دكتر بهروز جنت در گفت وگو با ایسنا، با اعلام این خبر كه سندهای ارتقای ایمنی و سلامت فرآورده‌های پروتئینی و فرآورده‌های لبنی در فصل بهار در شورای عالی سلامت تصویب و پس از آن ابلاغ می‌شود، عنوان كرد: سند ملی ارتقای ایمنی و سلامت روغن‌های خوراكی نیز اسفند ماه سال گذشته به تصویب رسید و در فروردین ماه ابلاغ شد.

وی ادامه داد: با ابلاغ این سند به وزارتخانه‌های جهاد كشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و سایر سازمان‌های ذیربط نظیر صدا و سیما، مفاد آن در دستور كار قرار می‌گیرد. البته اجرای این سندها نیاز به مصوبه هیات دولت دارد و به همین خاطر هنوز شروع نشده است.

معاون سازمان غذا و دارو در ادامه به تبیین اهداف مورد نظر در تنظیم و تهیه اسناد ارتقای ایمنی و سلامت گروه‌های غذایی پرداخت و گفت: این كه چه روغنی با چه كیفیتی در صنایع تولید شود مورد توجه قرار دارد. پروسه ورود روغن‌های خوراكی به دست مصرف كننده از ابتدای تولید كه شامل مواردی نظیر طریقه كاشت و برداشت دانه‌های روغنی، استحصال در صنایع روغن كشی و تبدیل آن به روغن نباتی می شود در سند ارتقای كیفیت روغن‌های خوراكی به طور كامل تشریح شده است و تمامی ضوابط و مقرراتی كه برای ارتقای سلامت این گروه از مواد غذایی لازم است با مشاركت سازمان‌های مربوطه تدوین شده و در نهایت وارد سفره مردم می‌شود.

تدوین و ابلاغ سندهای ارتقای سلامت مواد غذایی به اصلاح الگوی مصرف مردم می‌انجامد


وی ادامه داد: در این سندها پس ازپرداختن به مقوله تولید و ورود این محصول به بازار به آموزش مردم در مواردی چون نحوه انتخاب روغن‌ها و چگونگی مصرف آن نیز پرداخته است. می‌توان گفت تدوین و ابلاغ سندهای ارتقای سلامت مواد غذایی به اصلاح الگوی مصرف مردم می‌انجامد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha