سلامت نیوز: نایب رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران گفت:درمان‌های فیزیکی از عوارض‌های جانی و مسمومیت‌های دارویی در سالمندان می‌کاهد.

سید احمد رئیس السادات در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: افزایش جمعیت سالمندان منجر به تغییر الگوی بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های عصبی اسکلتی و عضلانی در جامعه شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پیشگیری از صدمات و سوانح در سالمندی از جمله پیشگیری از زمین خوردن (سقوط) از موارد مهمی است که منجر به کاهش فراوانی شکستگی‌های لگن و عوارض ناشی از آن می‌شود، افزود: تلاش در جهت محدود کردن داروهای مصرفی سالمندان و رویکرد به درمان‌های طبی و فیزیکی می‌تواند از عوارض جانی و مسمومیت‌های دارویی در سالمندان بکاهد.

رئیس السادات بیان داشت: اداره درد، درمان و توانبخشی در بیماری‌های رایج سالمند از جمله آرتروز و پوکی استخوان (استئوپروز) و نیز توانبخشی پس از سکته‌های مغزی و قلبی و بیماری‌های مزمن ریوی از جمله مهمترین مواردی است که می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی و استقلال فردی سالمندان منجر شود.

وی با اشاره به نقش موثر اختلالات روحی و روانی در مزمن شدن درد بیماران خاطرنشان کرد: توجه به سلامت روحی و روانی و معنوی سالمندان و ارتقاء نقش و جایگاه آنها در جامعه کمتر از سلامت جسمی آنها نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha