جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۸
کد خبر: 46887

همه می دانیم که خوردن هله هوله برای سلامت مضر است.شکر، چربی های مضر، کربوهیدرات های به عمل آمده بخشی از مواد تشکیل دهنده هله هوله هاست.مواد غذایی مانند کربوهیدرات های سفید، کلوچه های آماده، چیپس، نوشیدنی های گازدار،همبرگرهای پرچرب و سیب زمینی سرخ شده نه تنها باعث افزایش وزن می شود بلکه بیماری های مختلفی را نیز به همراه دارد.

سلامت نیوز: همه می دانیم که خوردن هله هوله برای سلامت مضر است.شکر، چربی های مضر، کربوهیدرات های به عمل آمده بخشی از مواد تشکیل دهنده هله هوله هاست.مواد غذایی مانند کربوهیدرات های سفید، کلوچه های آماده، چیپس، نوشیدنی های گازدار،همبرگرهای پرچرب و سیب زمینی سرخ شده نه تنها باعث افزایش وزن می شود بلکه بیماری های مختلفی را نیز به همراه دارد. شاید با خواندن این ۷ عارضه جانبی ناشی ازمصرف هله هوله ها به نقل از سایت «Readers Digest» به طور کلی از خوردن غذاهای فاقد ارزش غذایی دست بردارید.

آن چه باعث افزایش دور کمر می شود، برای صورت نیز مضر است. شکر، چربی های ترانز( برای طولانی کردن عمر ماندگاری برخی غذاهای بسته بندی شده) و نشاسته باعث بالا رفتن انسولین و ایجاد واکنش التهابی می شود. در نتیجه با غیر فعال شدن آنتی اکسیدان های بدن که با پیری مقابله می کند، فرد نسبت به آسیب دیدگی نور خورشید و پیری زودرس مستعدتر می شود.

هله هوله ها سرشار از سدیم است که علت اصلی ایجاد نفخ به حساب می آید. اما چگونه؟ عملکرد سدیم تنظیم کردن مقدار خون در رگ هاست که آب نیز جذب می کند.با تراکم بالای سدیم، آب از سلول ها کشیده می شود و بدن به منظور جبران این امر به جذب مایعات اضافه رو می آورد. مصرف نوشابه های رژیمی که حاوی مواد شیرین کننده مصنوعی است، این حالت را شدیدتر می کند.

مصرف نان، برنج، پاستای سفید که فاقد فیبر است یا میزان فیبر در آن بسیار کم است، یبوست ایجاد می کند. در واقع فیبر باعث می شود ماده غذایی در سیستم گوارشی به حرکت در آید. از دست رفتن آب بدن نیز یبوست را تشدید می کند.

مصرف غذاهای بسیار چرب، سوءهاضمه به وجود می آورد. مواد غذایی سرشار از چربی های اشباع شده دیر هضم می شود، اگر شب قبل چیزبرگر یا سیب زمینی سرخ شده خورده اید به محض خوردن اسید اضافه داخل معده به مری بر می گردد و در نتیجه فرد دچار سوزش سردل می شود.

درست است که در ایجاد سندروم قاعدگی ماهانه عوامل مختلفی دخیل است اما مصرف برخی غذاها هم به این علایم شدت می بخشد.مصرف شکر و نشاسته باعث بر هم خوردن میزان انسولین می شود که این امر روی ماده شیمیایی مغز تاثیر می گذارد و در خلق و خوی فرد تغییراتی به وجود می آورد. ماده ای که در این دوران مصرف آن به هیچ وجه توصیه نمی شود قهوه شیرین شده است زیرا ترکیب شکر و کافئین فرد را عصبی می کند.

تیرامین، ماده شیمیایی که بر اثر شکسته شدن بعضی از پروتئین ها در رنگ و نیترات(موجود در هات داگ و گوشت های به عمل آمده) ایجاد می شود، منشاء سردرد است.این ماده با افزایش جریان خون در مغز باعث تغییرات عروقی می شود که درد ایجاد می کند. بنابراین از خوردن غذاهایی که رنگ طبیعی ندارد، بپرهیزید.

نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد احتمال افسردگی در افرادی که هله هوله زیادی می خورند، بسیار زیاد است. خوردن این نوع مواد حالت های جسمی و روحی بدی در فرد ایجاد می کند.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha