سلامت نیوز : كودكانی كه به سختی با همسالان خود دوست می شوند با مشكلاتی روبرو شده و اغلب از مدرسه فراری هستند، اما كودكانی كه حتی فقط یك دوست خوب دارند، شرایط خیلی بهتری را تجربه می‌ كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ به گفته كارشناسان تعداد دوستان فرد موضوع مورد بحث نیست، آنچه مهم است كیفیت این رابطه و مثبت بودن آن است.

در این میان والدین با آموزش فرزندانشان می‌ توانند به آنان كمك كنند تا بتوانند اختلاف‌ های خود با دیگران را مدیریت كنند و با دیگران رابطه مثبتی داشته باشند.

والدینی كه فرزندانشان نمی‌توانند به راحتی با كودكان دیگر ارتباط برقرار كنند باید به چند نكته توجه كنند تا فرزندانشان از این مشكل رهایی یابند:

والدین باید بدانند آموزش مهارت‌های اجتماعی كار آسانی نیست و والدین با صبر و شكیبایی می‌ توانند این مهارت‌ها را آموزش دهند.

والدین همچنین می توانند با واكنش‌های سازنده در مقابل رفتارهای فرزندانشان، رفتارهای درستشان را تشویق كرده و از انتقاد كردن پرهیز كنند.

والدین باید روشهایی را كه برای داشتن مهارتهای اجتماعی نیاز است به فرزندانشان توضیح دهند و این مهارت‌ ها را با آنان تمرین كنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha