سلامت نیوز : سهیلا جلودارزاده در همایش اتحادیه سراسری زنان کارگر که به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد با تاکید بر حفظ ارزشهای نظام جمهوری اسلامی ایران، هفته كارگر را که با نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده به تمام تلاشگران عرصه کار و تولید به ویژه زنان کارگر تبریک گفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ وی با اشاره به فرمایشات معمار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی رحمت اله علیه مبنی بر اینکه کارگران مدیران جامعه بشریتند، تاکید کرد: احیاء جبهه کار و تولید اکنون از سوی اقشار مختلف جامعه به ویژه کارگران عزیز مورد اقبال واقع شده است لذا از همه سیاست گذاران، مسئولان و دست اندرکاران به منظور دستیابی به خواسته‌های به حق و برون رفت از چالش‌های پیش روی کارگران به ویژه زنان کارگر انتظار همکاری داریم.

وی تحقق خواسته‌های زنان زحمت کش و شریف کارگر را با حفظ احترام و رعایت کرامت انسانی آنان منوط به حضور و مشارکت آنان در عرصه مدیریتی عنوان کرد. جلودارزاده گفت: بر اساس رهنمود حضرت امام راحل که فرمودند: زنان باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت کنند، حضور و مشارکت زنان در همه رده‌های حاکمیتی و مدیریت کشور، همچنین مشارکت آنان در همه سطوح فعالیت‌های غیر دولتی و در ساختار احزاب، اتحادیه‌های صنفی و... خواسته‌ای ست که نیازمند توجه جدی مجلس، دولت و مردم است.

وی تصریح کرد: برای تحقق این حضور باید قوانین حمایتی تصویب و قوانین تبعیض آمیز اصلاح و رویه‌های توأم با حفظ احترام و رعایت کرامت انسانی در مورد زنان که بر خاسته از تعالیم مذهبی ماست، اتخاذ گردد. رییس اتحادیه سراسری زنان کارگراحقاق حقوق زنان در حوزه صنفی را شامل جلوگیری از اخراج بی‌رویه زنان کارگر، لغو عقد قراردادهای پیمانی و موقت و سفید امضاء، جلوگیری از تفاوت دستمزد بین کارگران زن و مرد، ایجاد امنیت شغلی، جلوگیری از تبعیض ارتقاء شغلی، استخدام زنان سرپرست خانوار، جلوگیری از استثمار کارگران زن مجرد، حمایت از زنان در تشکل‌های کارگری و شورا‌ها برای دریافت امتیازات بیشتر و مناسب، اجرای مجدد قانون بازنشستگی زنان با ده سال سابقه و ۵۵ سال سن برخورداری از مزایای حداقل حقوق معینه قانون کار، رفع تبعیض از زنان بازنشسته در خصوص دریافت حق اولاد و حق معیشت آنان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه حفاظت از منافع سازمان تامین اجتماعی وظیفه شرعی و قانونی دولت هاست، ادامه داد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران و دلسوزان صدیق جامعهٔ کارگری و وزیر محترم تعاون، رفاه و کار در صیانت از منافع سازمان تامین اجتماعی که تنها امید و پشتوانه ما در دوران بازنشستگی و از کارافتادگی و همچنین طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان می‌باشد تقاضای بذل توجه و دقت نظر خداپسندانه دارم. جلودارزاده در ادامه خواستار اجرای صحیح قانون بازنشستگی زنان با بیست سال سابقه و ۴۲ سال سن با استفاده از حداقل حقوق قانون کار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha