شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 46932

دوبررسی جدید نشان داده مکمل‌هایی که دارای سلنیوم و امگا 3 هستند می‌توانند جلوی پیشرفت سرطان‌های روده بزرگ و مقعد را گرفته و از عود این بیماری جلوگیری کنند.

سلامت نیوز: اگر شما هم برای مصرف مکمل‌های امگا 3 دنبال بهانه هستید خوب بشنوید: محققان در کنفرانس پیشگیری از سرطان در هوستون اعلام کردند دوبررسی جدید نشان داده مکمل‌هایی که دارای سلنیوم و امگا 3 هستند می‌توانند جلوی پیشرفت سرطان‌های روده بزرگ و مقعد را گرفته و از عود این بیماری جلوگیری کنند.

در بررسی اول محققان موسسه ملی علوم سلامت محیط متوجه شدند رژیم‌های غنی از اسید چرب امگا3 خطر ابتلا و پیشرفت سرطان مقعد و روده بزرگ را تا 40 درصد کم می‌کند. در بررسی دیگر محققان ایتالیایی متوجه شدند مکمل‌های حاوی سلنیوم شانس عود پولیپ روده را تا همین مقدار کم می‌کنند. بد نیست بدانید ترکیبات مکمل به شکل 200 میکروگرم سلنیو متیونین، 30 میلیگرم روی،600 واحد بین‌المللی ویتامین آ و 180 میلیگرم ویتامین ث و 30 میلیگرم ویتامین ‌ای بوده است.

محققان تخمین زده‌اند حتی بعد از 15 سال، 48 درصد کسانی که این مکمل‌ها را مصرف می‌کنند از شر پولیپ روده در امان می‌مانند. بد نیست بدانید سلنیوم در خاک وجود دارد و با خوردن گیاهان، ماهی و گوشت حیوانات گیاهخوار می‌توانید به این ماده غذایی دست پیدا کنید. امگا 3 هم در ماهی بخصوص روغن ماهی آزاد، ماهی خال مخالی، شاه ماهی، ساردین و ماهی تن و در گیاهانی مانند کتان و روغن بذر کتان، کلم بروکسل، لوبیای سویا و روغن سویا، روغن کانولا، اسفناج، گردو و کیوی وجود دارد.

بر اساس آمار انجمن تحقیقات سرطان آمریکا یک چهارم افراد که اغلبشان بالای 60 ساله اند، دست کم یک پولیپ یا آدنوم دارند. پولیپ یا آدنوما نوعی تومور خوش خیم در روده بزرگ است که اگر چه احتمال تبدیل آن به سرطان کم است اما آمار نشان داده که 70 تا 80 درصد سرطان‌های این ناحیه قبلاً پولیپ بوده‌اند.

منبع: روزنامه اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha