نتایج دو تحقیق در خصوص درمان ژنتیکی و استفاده از دارویی جدید، امیدهای تازه ای را درمان بیماری لاعلاج پارکینسون بوجود آورده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،در فرایند درمان ژنتیکی بیماری پارکینسون، دکتر مایکل کپلیت و همکارانش از مرکز پزشکی ویل کورنل از یک ویروس برای حمل و انتقال یک ژن جدید به مغز 11 داوطلبی که در مراحل پیشرفته این بیماری بودند، استفاده کردند.

این روش ژن درمانی باعث کاهش قابل ملاحظه علائم این بیماری پس از مدت چهار سال در این بیماران شد.

در این خصوص کپلیت اظهار داشت: "نتایجی که از این درمان بدست آمد می تواند نه تنها در مورد پارکینسون بلکه درمورد دیگر بیماری های نورولوژیکی نیز بسیار امیدوار کننده باشد."

به گفته این محققان که نتایج تحقیقات خود را درمجله لانست منتشر کرده اند، داوطلبان یک بهبود 27 درصدی را در این بیماری به ثبت رسانده اند.

همچنین نتایج تحقیقات دیگری که توسط دانشمندان بیمارستان دولتی ماساچوست و مدرسه پزشکی هاروارد درمجله ساینس منتشر شده است ، نشان می دهد که با استفاده از یک داروی جدید می توان نورون های آسیب دیده از پارکینسون را محافظت کرد.

این دارو مانع فعالیت آنزیمی می شود که در فرایند پیری شرکت می کند. این آنزیم که SIRT2 نام دارد، بخشی از مجموعه آنزیم هایی است که درفرایند پیری دخالت می کنند. به گفته این محققان، این حفاظت از نورون ها مانع مرگ سلول و تخریب کامل آن می شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha