یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۷
کد خبر: 46996
سلامت نیوز : دکتر لاریجانی در پنجمین جشنواره آموزشی شهید مطهری افزود: «در سال‌های اخیر تحولات بسیاری خوبی در حوزه آموزش داشتیم،۲۰ هزاردانشجو در مجموعه دانشگاه حضور دارند و ۱۴دانشکده فعال در این دانشگاه است و ۲ هزارو ۲۰ نفر که عضو هیئت علمی دانشگاه مشغول تدریس هستند.»
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛وی افزود: «خوشبختانه دانشگاه ما توانسته است سرآمد خود را در بخش‌های مختلفی داشته باشد اما جای ارتقای بسیاری برای آموزش است. اگر چه در رتبه بندی جایگاه خوبی را در کشور داشتیم اما به نظر می‌رسد که وضعیت آموزش پزشکی برخی کشور‌ها با ما فاصله چشم گیری دارد که توانسته‌اند چیزی حدود ۷۰ هزار دانشجو را جذب کنند. پس هنوز فضا برای فعالیت‌های بسیاری وجود دارد که باید انجام دهیم.»

تصویب ۲۶ برنامه آموزشی در سال 90
دکتر لاریجانی تصریح کرد: «باید در عرصه‌های بین المللی تلاش کنیم و جایگاه دانشگاه را در این عرصه‌ها ارتقا دهیم. خوشبختانه ما در زمینه گشترس‌های کمی و کیفی دانشگاه قدم‌های زیادی را برداشتیم به طوری که در سال گذشته ۲۶ برنامه آموزشی را در مقاطع مختلف تصویب کردیم و این کارآسانی نیست. این موضوعات نشان می‌دهد که دانشگاه‌ها تلاش خوبی را کرده است.»

دوره‌های PHDباید حداقل ۲۵ درصد به صورت مجازی ارائه شوند
وی عنوان کرد: «دانشکده مجازی با رسالت‌های خود شروع به کار کرده است و امیدورایم با تمهیداتی که در این دانشکده انجام می‌شود بتواند حرکت‌های جدیدی را داشته باشند. همه دانشکده‌ها باید درگیر این محور شوند. مصوبه شورای دانشگاه این است که آموزش‌های تمام دوره‌های PHDباید حداقل ۲۵ درصد به صورت مجازی باشد و از معاونت آموزشی می‌خواهیم که امسال این موضوع را دنبال کنند.»
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: «ملاک ما برای ارزیابی دوره هایPHD این است که بتوانند گروه‌های مجازی را در درون خود جای دهند چرا که می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم و با همکاری دانشگاه‌های خارج از کشور دوره‌های جدیدی و همچنین دوره‌های مجازی را پیش ببریم.»
وی اظهار داشت: «دانشکده بین رشته‌ای با هدف گسترش رشته‌های جدید تاسیس شده است. نگاه به این رشته می‌تواند فرایند توسعه علم ما را بیش از گذشته پیش برد. باید رشته‌های جدید را تاسیس کنیم و با جدیت آن را پیش گیریم.»

بازنگری در پزشک عمومی کار بسیار عمیقی بود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: «بازنگری در رشته‌های متداول کار جدی است و استقامت و دوام در آموزش کار اساسی است اما نگاه نو به رشته‌های مختلف متناسب با نیاز کار جدی است و همه حوزه‌ها باید آن را به عنوان رسالت خود نگاه کنند. بازنگری در پزشک عمومی کار بسیار عمیقی است و شاید بهترین بازنگری در طی سال‌ها انجام شده است و امیدواریم محصولات این رشته‌ها بتواند مشکلات بیشتری را از مردم حل کند.»

حضور دانشجویان خارجی به ارتقا دانشگاه ما کمک می‌کند
وی با بیان اینکه عرصه حضور دانشگاه خارجی را باید جدی بگیریم گفت: «ما در یک اعلام عمومی که توسط حوزه بین الملل انجام شد چیزی حدود ۴ تا ۵ هزار دانشجو پذیرفته شدند تا در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند و در همین روز‌های اخیر معاونت بین الملل دانشگاه در این خصوص را راه اندازی می‌کنیم که بتواند در این عرصه کار‌های جدیدی را انجام دهد. عرصه دانشجویان خارجی به ارتقا دانشگاه ما هم کمک کنند.»

راه اندازی آموزش پزشکان خانواده
دکتر لاریجانی با اشاره به راه اندازی طب سالمندی در سال جاری ادامه داد: «دانشگاه مسئولیت‌های کشوری را در عرصه آموزش برعهده گرفته است که یکی از آن‌ها آموزش تخصصی به پزشک خانواده است.ماندگاری پزشکان درعرصه‌ها و نقاط مختلف را باید سامان دهد و امیدواریم در ماه جاری کار آموزش این گروه آغاز شود. نقش دانشگاه ما این است که بتواند آموزش در پزشکان خانواده را راه اندازی کند و خدمتی که بتواند نهایی کند که مجوز آن را گرفته‌ایم.»
در پایان این مراسم از نماینده مجریان ۱۰ فرایند بر‌تر دانشگاهی با ۳۵ میلیون ریال هزینه جهت شرکت در یک همایش یا کارگاه آموزشی خارج از کشور تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha