یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۹
کد خبر: 46997
سلامت نیوز : این همایش برخلاف همایش‌های دیگر که معمولاً برگزاری آن با تاخیر چند دقیقه‌ای آغاز می‌شود، حدود نیم ساعت زود‌تر برگزار شد! در اواسط این همایش زمانی که قرار بود دکتر نواب‌زاده شروع به ایراد سخنرانی کند مجری برنامه از فرد دیگری درخواست کرد تا پشت تریبون حضور یابد و این شخص کسی نبود جزء کاندیدای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که نامش در لیست برنامه‌های این همایش قرار گرفته بود!
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛صحبت‌های این شخص که کاملاً جنبه تبلیغاتی داشت با انتقاد از مجلس دوره‌های پیش در پی گرفته شد. ایشان در میان صحبت‌های خود به ائتلاف چهار نفره خود با موسسه تحقیقات حجامت ایران اشاره کرد که آقای دکتر محمدی، خانم دکتر نامجو و دکتر خیراندیش را جزء این ائتلاف دانست. این سخنرانی با اعتراض میهمانان این کنگره رو به رو شد که گلایه می کردند کنگره به میتینگ تبلیغاتی تبدیل شده است. مجری برنامه هنگامی که با این اعتراض رو به رو شد با این جمله که انتخاب ایشان به نفع جامعه طب سنتی و ایرانی و اطباء این حوزه است سعی کرد تا از اعتراض این افراد جلوگیری کند. حال سوال اینجاست که این فرد در صورت پیروزی در انتخابات تنها نماینده موسسه حجامت است یا نماینده یک جامعه با مشکلات متفاوت؟ همچنین در حاشیه برگزاری این همایش نکته‌ای که به چشم می‌خورد فروش کتاب و پکیج‌های گیاهی ترک اعتیاد بود. این نوع کار‌ها که اعتراض یکی از سخنرانان این همایش را نیز به همراه داشت از سوی مسئولین برگزارکننده انتظار نمی‌رفت.هنگامی که خبرنگارسینا از محققان برجسته این همایش جویا شد که آیا فروش این نوع اجناس در چنین همایش هایی مجاز است با انتقاد شدید آنها مواجه شد.یکی از این محققان تاکید کرد که مصرف پکیج ترک اعتیاد نباید سر خود خریداری و مصرف شود و چون ممکن است داروهای گیاهی به بدن فرد نسازد ایرادی ندارد که در حاشیه همایشها فروخته شود.
امکانات محدود برگزاری این همایش که ممکن است بیشتر به دلیل بودجه کم و عدم هماهنگی‌های لازم باشد نیز از کمبودهای چشمگیر و مورد اعتراض حضوریافتگان در این همایش بود. اما چیزی که بیشتر از همه دل دانشجویان و محققان این حوزه را به درد می آورد این است که همایش‌های طب اسلامی و سنتی تا چه وقت باید با عدم هماهنگی‌های لازم برگزار شود در حالی که بیشتر همایش‌های مربوط به طب کلاسیک منظم و به اصطلاح شیک‌تر و در سالن‌های بهتر برگزار می‌شود. طب سنتی و اسلامی هم اکنون پس از سال‌ها سنگ اندازی از سوی برخی افراد در حال پیشرفت است. نباید با سطحی نگری و تبدیل کردن این همایش‌ها به مرکز تجاری و میتینگ های تبلیغاتی از بین برود و ذوق افرادی که به سوی طب سنتی در حرکتند را ضایع کند. امسال سال تولید و حمایت ملی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است؛ طب ایرانی و اسلامی طب ملی ماست و با عدم بروز رسانی و برگزاری همایش‌های سطحی ناخودآگاه این طب به سوی انزوای دوباره خواهد رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha