یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۰
کد خبر: 46998
سلامت نیوز : پروفسور سمیعی استاد و عضو هیئت علمی افتخاری دانشکاه علوم پزشکی تهران در سالن امام بیمارستان امام خمینی حضور یافت. پروفسودر سمیعی که در این نشست بارها مورد تشویق دانشجویان و علاقه‌مندان قرار گرفت گفت: «با دیدن چهره‌های شما که آینده ساز کشور هستید لذت می‌برم و از مسئولین دانشگاه که سمت استادی را به بنده داده‌اند سپاسگذارم. بسیاری از افراد در سراسر دنیا ممکن است امکانات زیادی به دست آورده باشند اما کمتر موردی در کشور و زادگاه خود فعالیت می‌کند.»
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛وی ادامه داد: «سعی می‌کنیم اطلاعاتی را که طی سالیان کسب کردیم با بهترین امکانات و بالا‌ترین سطح در اختیار شما دانشجویان بگذاریم.»
این استاد بر‌تر جهانی با بیان اینکه بزرگ‌ترین قدرت و ثروت علم و دانش است اظهار کرد: «سعی کنید مغزهای شفا و عشق و علاقه‌تان را تنها در راه فرا گرفتن علم و دانش قرار دهید. در هیچ اجتماعی دانشمندان در سطح پایین قرار نگرفته‌اند و هیچ ثروتمندی نمی‌تواند به دانشمندی فخر بفروشد.» دکتر سمیعی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: «فرصت فراگیری دانش فرصت طلایی است که آرزوی هزاران فرد در سراسر دنیاست، بنابراین شما باید درابتدای راه مشخص کنید که هدفتان رسیدن به ثروت است یا کسب علم و دانش.»
وی اضافه کرد: «امیدوارم بتوانیم در این جهت حرکت بزرگی را انجام دهیم. ما همواره در حال مسابقه علمی با جهان هستیم و شما خودتان را به سبک منطقه‌ای و ملی محصور نکنید.» پروفسور سمیعی در ادامه سخنان خود درباره زندگی خود در جراحی مغزو اعصاب پرداخت و اطلاعات اجمالی را از زمانی که ۱۰ ساله بوده و به جراحی مغز و اعصاب علاقه‌مند می‌شود در اختیار دانشجویان قرار داد. دکتر سمیعی در ۳۳ سالگی با شاگردی پروفسور کورت چورمان به مقام پروفسوری رسیده و در آن زمان معاون دانشگاه یوهان گوتنبرگ در ماین شد. وی در ادامه از فعالیت‌های خود، از کتب، همایش‌ها و کشفیات مغزو اعصاب خود توضیحاتی ارائه داد. همچنین دکتر نیری، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران پیش از سخنان پروفسور سمیعی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: «از سال ۱۳۸۷ با برنامه ریزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دوره‌های PHD مغز و اعصاب مصوب شد و دانشگاه علوم پزشکی تهران از‌‌ همان سال مقدمات این امر را فراهم کرد تا در رشته‌ای دیگر به دوستاران علم و دانش کشور گشوده شود.»
وی ادامه داد: «در سال گذشته موقعیتی پیش آمد که پروفسور سمیعی بتواند در پروژه مشترکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خیرین سلامت شرکت کند و مرکزی آموزشی، پزوهشی و درمانی شکل گیرد که ارائه دهنده خدمات بیماران در زمینه پژوهش‌های گسترده برای پژوهشگران باشد.» رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به برنامه آموزشی مشترکی نیز که میان دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه هانوفر آلمان به صورت بورسیه داری که ریاست آن با پروفسور والتر است پرداخت و اعلام کرد: «متخصصان می‌توانند در سایت دانشگاه علوم پزشکی ثبت نام کنند.» صبح امروز تالار امام بیمارستان امام خمینی میزبان پروفسور مجید سمیعی، دکتر امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت،دکتر محمدباقر لاریجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر نیری رئیس دانشکده پزشکی، پروفسور والتر و جمع کثیری از دانشجویان و علاقه مندان بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha