سلامت نیوز : بر اساس مطالعه تازه‌ای توسط پژوهشگران دانشگاه‌ ام. آی. تی، حافظه ما هنگامی که مغز ما آماده دریافت اطلاعات تازه است بهتر کار می‌کند. تیمی با هدایت پروفسور جان گابریلی نشان داده است که کنش در بخش ویژه‌ای از مغز به نام لایه رویی پاراهیپوکامپ (PHC) پیش بینی می‌کند که افراد تا چه اندازه یک صحنه دیداری را به خاطر خواهند آورد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛این مطالعه که در مجله علمی نورو-ایمیج انتشار یافت دریافت که، اگر پیش از آنکه به افراد عکسی نشان داده شود PHC آن‌ها فعال باشد، در آن صورت احتمال کمتری وجود دارد که آن‌ها آن تصویر را بعدا به یاد بیاورند. به گفته گابریلی: اگر به هر دلیلی آن ناحیه مشغول باشد، مغز آمادگی کمتری برای یادگیری مطلب تازه‌ای دارد. گابریلی استاد کرسی گروور هرمان در علوم و فناوری بهداشت و عصب‌شناسی‌شناختی و یکی از پژوهشگران اصلی در موسسه پژوهش مغز مک گاورن در دانشگاه‌ام. آی. تی. است.
PHC که پیش‌تر به یادآوری صحنه‌های تصویری ارتباط داده شده بود، پیرامون هیپوکامپ، بخشی از مغز که در شکل گیری حافظه نقش کلیدی دارد، را می‌پوشاند. با این حال، این مطالعه برای اولین بار در این باره پژوهش کرده است که فعالیت PHC پیش از ارایه تصویر چگونه در به یادآوری آن صحنه تاثیر دارد. جولی یو نویسنده اصلی این مقاله از پژوهشگران پسادکترا در موسسه مک گاورن است. محققان در این مطالعه به شرکت کنندگان ۲۵۰ عکس رنگی از صحنه‌های درون ساختمانی و برون ساختمانی (طبیعت)، در حالی که شرکت کنندگان در درون اسکنر اف‌ام آر آی دراز کشیده بودند، نشان دادند. پس از آن، برای آزمایش میزان یادآوری صحنه‌های در پیش دیده شده، ۵۰۰ صحنه به آن‌ها نشان داده شد که در میان آن‌ها ۲۵۰ تصویر بود که پیش از آن نیز شرکت کنندگان آن‌ها را دیده بودند. اسکن‌های اف.‌ام. آر. آی. فاش ساخت که هنگامی که کنش‌های کمتری در PHC پیش از نشان دادن صحنه‌ها جریان داشت، آن تصویر‌ها بهتر به یاد آورده شد. جای دقیق این فعالیت از فردی به فرد دیگر کمی متفاوت بود، اما همواره در PHC قرار داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha