یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 47016

آنتی اکسیدان موجود در گریپ فروت، پوست را سالم و نرم نگه می دارد و از آن برای درمان حساسیت، عفونت و ناراحتی های دیگر پوستی استفاده می شود.

سلامت نیوز: گریپ فروت میوه ای نیمه گرمسیری با طعم تلخ و ترش است. این گیاه برای اولین بار پس از پیوند ۲ میوه «پوملو» و «پرتقال» در «باربادوز» تولید شد. این روزها انواع مختلفی از این میوه در کشورهایی مانند چین و آمریکا کشت می شود.گریپ فروت سرشار از ویتامین C است. در این مطلب به نقل از «ehow» به خواص دیگر آن اشاره شده است.* برای بیماران دیابتی مفید است، زیرا قند اضافه و نشاسته را از بدن دفع می کند. * نارنجنین نوعی فلاوانوئید غلیظ در این میوه، دی ان ای آسیب دیده سلول های پروستات را ترمیم می کند. * آنتی اکسیدان موجود در آن، پوست را سالم و نرم نگه می دارد. * از این میوه برای درمان حساسیت، عفونت و ناراحتی های دیگر پوستی استفاده می شود. آکنه و جوش های به وجود آمده بر اثر عفونت های باکتریایی را معالجه می کند. چین و چروک را از بین می برد.* پلی آمین در این میوه روند پیری را کند می کند. * آنزیم های چربی سوز آن برای کاهش وزن مفید است.مصرف آب گریپ فروت، تراکم چربی و نشاسته را در بدن کاهش می دهد.

* مصرف منظم آن، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. * فیبر موجود در آن مانع از یبوست می شود و به عملکرد سیستم گوارش کمک می کند.* خستگی مفرط را از بین می برد و مصرف یک لیوان آب گریپ فروت قبل از خواب، بی خوابی را برطرف می کند. * استشمام بوی این میوه احساس گرسنگی را کاهش می دهد. * مصرف ۱۰ تا ۲۰ قطره عصاره هسته گریپ فروت روزی ۳ بار و قبل از هر وعده غذایی، به عنوان پروبیوتیک عمل می کند.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha