آریل نیومن دونده استقامت به دلیل جذب بیش از حد متیل سالی‌سایلت، ماده‌ای ضد التهابی كه در پمادهای ورزشی یافت می‌شود، جان خود را از دست داد.

شاید شما هم خبر مرگ آریل نیومن، قهرمان 17 ساله دوی استقامت را شنیده باشید. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس یك تیم پژوهشی دارویی دلیل مرگ این قهرمان دوو‌میدانی را مصرف بیش از حد پماد ضد‌التهاب ماهیچه‌ها كه برای آرام كردن درد پاها پس از تمرینات استفاده می‌كرد دانستند.

 آریل نیومن دونده استقامت در آكادمی نوتردام در جزیره استاتن به دلیل جذب بیش از حد متیل سالی‌سایلت، ماده‌ای ضد التهابی كه در پمادهای ورزشی از جمله بن‌گی «‌BENGA» و آیسی‌هات «ICY HOT» یافت می‌شود، جان خود را از دست داد.

 الن براكف سخنگوی این تیم پژوهشی گفت: این نوجوان به دلیل افراط در مصرف نوع خاصی از دارو فوت كرده بود. و این اولین باری است كه آنها چنین گزارشی را مبنی بر مرگ فردی به دلیل مصرف یك پماد ورزشی دریافت كرده‌اند. علاوه بر استفاده از پماد ماهیچه‌ها در فواصل تمرینات نیومن همچنین از پدهای چسبنده حاوی مواد ضد‌التهاب استفاده می‌كرد. به علاوه ماده سوم نامشخصی كه حاوی مواد شیمیایی بوده است.

 این محصولات بطور مداوم توسط او استفاده می‌شد و مواد شیمیایی به طور مستمر جذب بدن این نوجوان می‌شده است. نیومن كه جوایز بسیاری را در دوومیدانی كسب كرده بود، در روز سوم آوریل جان خود را از دست داد. شب قبل از آن وی به میهمانی رفته و پس از بازگشت به خانه ساعتها با مادر خود صحبت كرده بود. مسمومیت از متیل سالی‌سایلت بسیار غیرطبیعی و غیرعادی است و مرگ ناشی از مصرف زیاد مواد شیمیایی بسیار نادر است.

 ادوارد آرسورا، رئیس دانشكده پزشكی ریچموند در این‌باره می‌گوید: مصرف مزمن این دارو بسیار خطرناك‌تر از یك‌بار مصرف كردن آن است و فعالیت و حرارت جذب مواد شیمیایی از طریق بدن را افزایش می‌دهد.

 دكتر رونالد گرل‌سامر، از مركز پزشكی مونت‌سینای نیز گفت: میزان غیرطبیعی از متیل سالی‌سایلت در بدن نیومن یافت شده است و این ممكن است به این دلیل باشد كه وی بیش از حد از این ماده استفاده كرده یا به میزان مناسب از این ماده استفاده كرده ولی بدن وی درصد غیر‌عادی از آن را جذب كرده است. مادر وی هنوز باور نمی‌كند كه مرگ دخترش به دلیل مصرف بیش از حد یك پماد ورزشی بوده است.

 او می‌گوید: من در مورد سلامت فرزندانم خیلی محتاطم و فكر نمی‌كردم چنین دارویی می‌تواند مضر باشد. شركت جانسون و جانسون سازنده پماد بن‌گی، با ابراز همدردی با این خانواده به مصرف‌كنندگان اهمیت خواندن لیبل تمامی داروها برای اطمینان از ایمنی و مصرف مناسب آن را خاطرنشان كرده است.

روی لیبل این داروی بسیار قوی تاكید شده است مصرف بیش از 3 تا 4 بار در روز ممنوع است و مصرف‌كنندگان در صورت وخامت حالشان باید به پزشك مراجعه كنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha