یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 47050
سلامت نیوز: تحقیقات کارگروه‌های تخصصی کارشناسان مدیریت بحران استان تهران و دماوند نشان داد که فعل و انفعالات آتش‌فشان دماوند نگران کننده نیست.

رییس سازمان مدیریت بحران خبر داد: تحقیقات کارگروه‌های تخصصی کارشناسان مدیریت بحران استان تهران و دماوند نشان داد که فعل و انفعالات آتش‌فشان دماوند نگران کننده نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مهندس حسن قدمی در حاشیه اولین نشست شورای عالی مدیریت بحران در سال 91 با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تدوین و اجرای طرح جامع خطرپذیری که بر حسب قانون وظیفه سازمان مدیریت بحران قرار گرفته بود. مورد بحث و بررسی قرار گرفت که پس از رایزنی‌های انجام شده، اختصاص رقم 45 میلیارد تومان برای تدوین و اجرای این کار مورد تایید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد که تشکیلات مدیریت بحران برای استان‌های حادثه‌خیز به صورت ویژه تشکیل شود گفت: بر اساس صحبت‌های انجام شده استان‌های کشور از نظر خطرپذیری و حادثه‌خیزی به دو دسته درجه یک و دو تقسیم شده‌اند که مقرر شد بر اساس حادثه‌خیزی این استان‌ها تشکیل مدیریت بحران آنان به صورت ویژه تامین شود.

علل اصلی به وجود آمدن حادثه متروی تهران مشخص شود

رییس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه در بخش دیگری از این جلسه مقرر شد که رییس سازمان محیط زیست نیز به عنوان یکی از اعضای شورای عالی مدیریت بحران در این جلسات حضور یابد، گفت: معاونان وزیر نفت و بازرگانی نیز در این جلسات حضور داشتند که مقرر شد پس از این با پیشنهادات داده شده خود وزراء نفت و بازرگانی در این جلسات شرکت کنند.

وی در تشریح دیگر مصوبات اولین نشست شورای عالی مدیریت بحران گفت: در این نشست در مورد ایجاد هماهنگی و همکاری بین نیروهای مسلح و سازمان مدیریت بحران نیز صحبت شد به گونه‌ای که مقرر شد توانایی‌های نیروهای مسلح در حوادث برآورد شود که اگر حادثه‌ای در حد ملی بود از توان نیروهای مسلح نیز استفاده شود.

قدمی در مورد بارش‌های اخیر در تهران و حادثه متروی تهران گفت: وزیر کشور طی حکمی به استاندار تهران وی را موظف به بررسی چگونگی رخداد این حادثه کردند و سازمان مدیریت بحران نیز مسایل و انتقاداتی در مورد حادثه متروی تهران که در روز چهارشنبه در کمیسیون عمرانی مجلس، اسناد و مدارک ارائه شد و باید در مورد علل به وجود آمدن این حادثه و همچنین نواقصی که موجب رخداد این حادثه شد بحث و تبادل نظر شود.

وی افزود: باید علل اصلی به وجود آمدن این حوادث مشخص شود تا در آینده با چنین مشکلاتی مواجه نشویم.

رییس سازمان مدیریت بحران همچنین در مورد فعل و انفعالات آتش‌فشان دماوند نیز گفت: کارشناسان آتش‌فشان تهران و دماوند تحقیقات تخصصی انجام داده‌اند و باید عنوان کنم که اتفاق نگران‌کننده‌ای در آتش‌فشان نیست.

ورود خسارت 20 میلیارد تومان در پی حادثه متروی تهران به شهرداری


وی در مورد ارزش ریالی خسارات وارد آمده به تهران در طی شرایط جوی اخیر گفت: سازمان مدیریت بحران هنوز برآوردهای لازم را انجام نداده است اما به گفته مسئولان شهرداری 20 میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha