در سال تولید ملی و در آستانه روز كارگر، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز(یكشنبه) با حضور در كارخانجات تولیدی داروپخش، از نزدیك در جریان آخرین دستاوردهای تولید دارو در كشور قرار گرفتند.

سلامت نیوز: به گزارش سلامت نیوز،در سال تولید ملی و در آستانه روز كارگر، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز(یكشنبه) با حضور در كارخانجات تولیدی داروپخش، از نزدیك در جریان آخرین دستاوردهای تولید دارو در كشور قرار گرفتند و در جمع هزاران نفر از كارگران نمونه سراسر كشور تأكید كردند: تحقق واقعی اهداف مختلف كشور از جمله استقلال سیاسی، نیازمند خوداتكایی و استقلال اقتصادی است، استقلال اقتصادی نیز به شكل گیری تولید ملی مشروط است و تولید ملی نیز با احترام «حقیقی، همگانی و عملی» به كار ایرانی و سرمایه ایرانی به وجود خواهد آمد.

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به محل كارخانجات تولیدی داروپخش، در محل یادمان شهدای كارگر حضور یافتند و با قرائت فاتحه، برای آنان علو درجات مسئلت كردند.
حضرت آیت الله خامنه ای سپس در سالن استریل تولید داروهای تزریقی و قطره حضور یافتند و با مراحل مختلف تولید، كنترل و بسته بندی این داروها آشنا شدند.
بخش تولید، كنترل و بسته بندی داروهای تزریقی و قطره های استریل چشمی و بینی شركت داروپخش در مدت یكسال و به دست متخصصان داخلی طراحی، ساخته و تجهیز شده است.
از جمله داروهای تولیدی در این بخش، داروی هورمون رشد است كه مراحل تولید آن بسیار پیچیده است و فقط در انحصار چند كشور معدود است.
امروز همزمان با بازدید رهبر انقلاب اسلامی از شركت كارخانجات داروپخش، اولین داروی تزریقی این مجموعه با نام تجاری انوكساپارین 6000، تولید و روانه بازار شد.
در این دیدار همچنین وزاری بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و تعاون، كار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت گزارش از اهم فعالیتها ارائه كردند.

خانم دكتر وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به دستاوردهای كارخانه های تولید دارو با وجود تحریم ها گفت: تحریم ها به عنوان یك فرصت موجب شده است كه متخصصان داخلی با عزم جدی در تولید دارو بویژه داروهای با فناوریهای پیشرفته گام بردارند و جمهوری اسلامی ایران به كشور اول در منطقه، در تولید دارو تبدیل شده است.
وی افزود هم اكنون در كشور 100 كارخانه تولید دارو وجود دارد كه 14 كارخانه مربوط به شركتهای بیولوژیك است. تولید داروهایی كه انحصار آنها در اختیار اروپا و امریكا بود و سرمایه گذاری بر تولید داروهای گیاهی و داروهای با فناوری نانو و بیوتكنولوژی بخش دیگری از گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی بود.

آقای شیخ الاسلامی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در این دیدار با اشاره به تولید 800 قلم محصول و مواد اولیه دارویی در شركت كارخانجات داروپخش گفت: این كارخانجات 40 درصد محصولات دارویی كشور را تأمین می كند و محصولات آن به بیش از 50 كشور صادر می شود.
وی تأكید كرد قرار است در سالجاری كه سال تولید ملی نامگذاری شده 7 محصول دارویی با فناوری پیشرفته برای درمان سرطان و MS به بازار عرضه شود.

آقای غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در سخنانی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی گفت: اتمام 18 هزار طرح نیمه تمام، سرمایه گذاری بر طرحهای اولویت دار، جلوگیری از واردات بی رویه، توسعه صادرات، بهبود فضای كسب و كار، سرمایه گذاری بر فناوری های نوین و بهبود بهره وری از جمله برنامه های این وزارتخانه در سالجاری است.

در ادامه دكتر نقدی مدیرعامل شركت كارخانجات داروپخش گزارشی از تولید داروهای مختلف در این شركت و برنامه های آینده آن از جمله تولید ماده اولین انسولین در داخل ارائه كرد.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با حضور در جمع كارگران نمونه سراسر كشور و جمعی از كارگران واحدهای صنعتی تولیدی، با تبریك هفته كارگر به كارگران عزیز و آحاد ملت بزرگ ایران، علت حضور امروز خود در جمع كارگران را تشكر و ادای احترام به كار و كارگر ایرانی خواندند و افزودند: بوسه نبی مكرم اسلام بر دستان یك كارگر، درسی ارزشمند برای همه و نماد ارزش گذاری كار و نیروی كار در اسلام است.
ایشان كار به معنای وسیع كلمه، از جمله كار یدی، جسمی، فكری، علمی و مدیریتی را محور حیات، حركت و پیشرفت مستمر هر جامعه برشمردند و با اشاره به سوءاستفاده حكومت های سوسیالیستی و سرمایه داری از كارگران افزودند: اسلام بر خلاف این مكاتب، با كارگر صادق است و در منطقی مستحكم، كار را ارزش و ارزش آفرین می داند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأكید بر ضرورت تجلی هرچه بیشتر منطق و مبانی فكری اسلام در برنامه ریزی ها و اقدامات مربوط به كار و جامعه كارگری، سرمایه و نیروی كار را دو بال تولید ملی برای حركت و پیشرفت خواندند و افزودند: باید به كار ایرانی و سرمایه ایرانی احترام گذاشت تا تولید ملی به معنای حقیقی كلمه، امكان پذیر شود.

ایشان با اشاره به تذكرات مستمر خود در چند سال اخیر درباره تمركز توطئه های دشمن بر مسائل اقتصادی افزودند: نشانه های این توطئه بزرگ در شرایط كنونی هر روز بیشتر آشكار می شود اما ملت ایران با همان عزم راسخی كه موانع دیگر را از سر راه برداشت، انشاءالله این مانع را هم از سر راه بر می دارد.

رهبر انقلاب اسلامی، غلبه بر توطئه اقتصادی دشمن را نیازمند همت كارگران، سرمایه داران، مدیران بخش های دولتی و خصوصی خواندند و خاطرنشان كردند: آحاد مردم نیز با مصرف تولید داخلی، عزم خود را برای مقابله با دشمن آشكار كنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به توجه دولت به مسئله تولید ملی تأكید كردند:‌ در این زمینه باید كارهای اساسی بشود ضمن اینكه قوام و استحكام اقتصاد كشور نیازمند تلاش بی وقفه قوای مجریه، مقننه و قضاییه است.

ایشان مراقبت و حمایت از جریان سالم اقتصاد، كار، تولید و سرمایه گذاری را از جمله وظایف قوای سه گانه دانستند و در تشریح اقدامات لازم در زمینه تقویت تولید ملی و حمایت از كار ایرانی و سرمایه ایرانی افزودند: تقویت مهارتها، توانمندسازی نیروی كار، نگرش های درست مدیریتی و ایجاد احساس امنیت هم برای كارگران و هم برای سرمایه گذاران باید در دستور كار قرار گیرد.

رهبر انقلاب اسلامی مواجهه و مبارزه درست با اخلال اقتصادی را برای تقویت تولید ملی، ضروری برشمردند و افزودند: قاچاق و سوءاستفاده از سرمایه های مالی و ذخایر متعلق به مردم در بانك ها از جمله مصادیق اخلال اقتصادی است.

ایشان در تشریح بیشتر سوءاستفاده از سرمایه های ملی و ذخایر ملت افزودند: اقدام كسانی كه با یك عنوان و برای كاری خاص، تسهیلات كلان بانكی می گیرند اما در جایی دیگر از این تسهیلات استفاده می كنند، مصداق خیانت و دزدی از كیسه ملت است و باید با این افراد برخورد شود.

حضرت آیت الله خامنه ای با تشكر از تلاش ها و كارهای برجسته ای كه در زمینه تولید داخلی انجام شده است، ایجاد وضعیت رقابتی، ارتقای كیفیت و كاهش قیمت تمام شده تولیدات داخلی را از دیگر الزامات تقویت تولید ملی دانستند و افزودند: دولت در این زمینه به واحدهای تولیدی كمك كند.

رهبر انقلاب اسلامی، سیاست گذاری تولید محور، فرهنگ سازی برای مصرف تولید داخلی، و نوسازی و ابتكار در ماشین آلات، محصولات و مدیریت ها را از دیگر ضروریات حمایت از تولید ملی خواندند و در پایان سخنانشان تأكید كردند: قوای سه گانه، دستگاه های مختلف دولتی، بخش خصوصی، فرهنگ سازان جامعه، تبلیغات صدا و سیما همه و همه در خدمت تولید ملی قرار گیرند تا به فضل الهی ضربه سختی به دشمنان خونخوار ملت وارد آید.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین پیش از حضور در جمع كارگران، با تعدادی از خانواده های شهدای جامعه كارگری كشور دیدار و آنان را مورد تفقد قرار دادند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان مراسم امروز، از نمایشگاه محصولات دارویی ساخت داخل بویژه داروهای با فناوریهای بالا و همچنین محصولات دارویی صادراتی بازدید كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha