دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۶
کد خبر: 47077

یک متخصص تغذیه با اشاره به اینکه توت فرنگی سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان است، افزود: این میوه منبع اصلی فولات یا اسید فولیک است و به همین دلیل مصرف آن در زنان، پیش از بارداری توصیه می‌شود.

سلامت نیوز :دردانه حسین، متخصص تغذیه با اشاره به اینکه توت فرنگی سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان است، افزود: این میوه منبع اصلی فولات یا اسید فولیک است و به همین دلیل مصرف آن در زنان، پیش از بارداری توصیه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ حسین افزود: توت فرنگی سرشار از پتاسیم است و این عنصر مفید برای بدن، باید به میزان کافی در سرم خون موجود باشد، در نتیجه می‌توان با مصرف توت فرنگی پتاسیم مورد نیاز بدن را تامین کرد.وی تصریح کرد: چربی موجود در این میوه بسیار اندک است و کلسترول و سدیم نیز در آن یافت نمی‌شود، بنابراین افرادی که به پرفشاری خون یا مشکلات قلبی و عروقی مبتلا هستند می‌توانند به راحتی از این میوه استفاده کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز خاطرنشان کرد: قند موجود در توت فرنگی از نوع فروکتوز است و به همین دلیل می‌تواند میزان گلوکز خون را تنظیم کند، بنابراین بیماران مبتلا به دیابت نیز می‌توانند از این میوه استفاده کنند.حسین ادامه داد: توت فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به همین دلیل مصرف آن موجب کاهش رادیکال‌های آزاد خون می‌شود و مانع ابتلا به سرطان‌های مختلف می‌شود. هر فرد روزانه باید دو واحد میوه مصرف کند که می‌توان یک واحد آن را به توت فرنگی اختصاص داد. هر هشت عدد توت فرنگی معادل 150 گرم، یک واحد را تشکیل می‌دهد.وی تاکید کرد: بهتر است توت فرنگی به صورت خام استفاده شود و از مصرف خامه و یا کرم‌های خوراکی به همراه این میوه خودداری شود، زیرا خواص آن کاهش می‌یابد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha