دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 47093
سلامت نیوز : "باقرشهنی‌زاده" در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه نرخ تورم تعرفه دندانپزشکی سال ۹۱ هنوز تصویب نشده است گفت: به نظر می‌رسد با توافق وزارت بهداشت و نظام پزشکی در این زمینه، نرخ تعرفه تا پایان اردیبهشت اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد دولت از نظام پزشکی در مورد نرخ تعرفه کمتر است تصریح کرد: با توجه به اینکه نرخ تورم چیزی بالا‌تر از ۲۲ درصد است فکر می‌کنم وزارت بهداشت و نظام پزشکی بر روی ۲۵ یا ۲۶ درصد افزایش تعرفه توافق کنند. شهنی‌زاده در مورد نظر انجمن دندانپزشکان نسبت به تعیین نرخ تورم گفت: انجمن بر این عقیده است که بخش بیمه، باید پوشش خدمات را در زمینه درمان‌های دندانپزشکی فراهم کند. رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران خاطرنشان کرد: با توجه به گرانی کالا که در نتیجه افزایش نرخ ارز به وجود آمده است برای حفظ کیفیت درمان بهتر است افزایش ۳۰ درصدی تعرفه‌ها پذیرفته شود.

شهنی‌زاده ادامه داد: نظارت بر بخش درمان مستلزم این است که قیمت واقعی هزینه درمان در نظر گرفته شود. وی با بیان اینکه شاید به جرأت بتوان گفت که هم اکنون دندانپزشک‌ها هستند که یارانه‌های درمان‌های دندانپزشکی را می‌دهند افزود: بین میزان درآمد مردم و هزینه‌های درمانی آن‌ها باید تعادل ایجاد کرد اما این تعادل نمی‌تواند از نرخ تورم کمتر باشد. رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در پاسخ به این سؤال که آیا بخش بیمه با نظر انجمن دندانپزشکان مبنی بر فراهم کردن پوشش خدماتی در زمینه درمان‌های دندانپزشکی موافقت کرده است افزود: بیمه اعلام کرده است که با این نظر موافق نیست اما مجلس، سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت موافق هستند، از همین رو این احتمال وجود دارد که در فرآیند مذاکره با سازمان‌های بیمه‌گر توافقی در این زمینه حاصل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha