دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۱

بر اساس تحقیقات انجام شده مادران مضطرب، پر استرس و افسرده طول دوره بارداری کوتاهتری داشته و وقوع تولد نوزاد نارس در آن‌ها افزایش می‌یابد.

اضطراب، منجر به زایمان زودرس می‌شود
سلامت نیوز : بر اساس تحقیق انجام شده که در قالب پایان نامه MPH بهداشت باروری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است بارداری سرشار از تغییرات فیزیولوژیک جسمی و روانی است که عملکرد سیستم‌های مختلف بدن مادر راتحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا؛ این تغییرات، علائم و شکایاتی برای خانم باردار به همراه دارد که ممکن است به طور طبیعی در هر بارداری رخ دهد ولی در صورت شدت یافتن می‌توانند عوارضی را برای مادر وجنین به همراه داشته باشد. تامین سلامت مادر و کودک امروزه یک هدف اصلی و مهم برای توسعه اجتماعی و اقتصادی جامعه محسوب می‌شود. زایمان زودرس، به زایمان قبل از هفته ۳۷ حاملگی اطلاق می‌شود و عامل حدود دو سوم از مرگ‌های دوره نوزادی به شمار می‌رود.

بر پایه این تحقیقات، طیف وسیعی از علل و عوامل دموگرافیک در بروز زایمان پره ترم نقش دارند، زایمان زودرس یک حادثه جدی در دوران پریناتال است که حدوداً در ۵ تا ۱۰ درصد از حاملگی‌ها رخ می‌دهد اما شیوع آن بسته به جمعیت‌های مختلف و وضعیت اقتصادی و اجتماعی در جوامع مختلف متفاوت است. بنا بر این گزارش، زایمان زودرس اثرات قابل توجه بهداشتی، اجتماعی و روانی برای نوزاد و خانواده‌اش به همراه دارد، عوامل مساعدکننده و چگونگی پیشگیری از آن تا کنون به درستی شناخته نشده است. همچنین برخی مطالعات نشان می‌دهند که فاکتورهای روحی و روانی مانند استرس، اضطراب و افسردگی سبب افزایش زایمان زودرس می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha