عضو کمیته رسانه انجمن روانپزشکان ایران با اشاره به ضرورت رجوع بیماران خاص به روانپزشک اظهار داشت: توصیه می شود همه مبتلایان به انواع بیماری های خاص که درمان های طولانی مدتی را سپری می کنند و همچنین بیماران نیازمند پیوند و داوطلبان اهدای عضو، پیش از اقدام به درمان ازمراجعه به روانپزشک غافل نشوند.

قبل از درمان ،اهدا و پیوند عضو به روانپزشک مراجعه کنید
سلامت نیوز :عضو کمیته رسانه انجمن روانپزشکان ایران با اشاره به ضرورت رجوع بیماران خاص به روانپزشک اظهار داشت: توصیه می شود همه مبتلایان به انواع بیماری های خاص که درمان های طولانی مدتی را سپری می کنند و همچنین بیماران نیازمند پیوند و داوطلبان اهدای عضو، پیش از اقدام به درمان ازمراجعه به روانپزشک غافل نشوند.
دکتر حامد محمدی کنگرانی در گفتگو با سینا نیوز با اشاره به تاثیر بیماری های خاص بر روح و روان فرد بیمار، تصریح کرد: بیماری های خاص به تنهایی مشکلات و عوارض خاص خود را دارند و برخی از این بیماری ها از جمله دیابت در ذات خود ،آثار و عوارضی را بر روی روان بیماران و مبتلایان می گذارد.عضو کمیته رسانه انجمن روانپزشکان ایران ماهیت برخی از بیماری های خاص را استرس زا توصیف کرد و افزود: ماهیت بیماری هایی که درمان طولانی مدت را در پی دارند، استرس زا است که از جمله آنها می توان به دیابت اشاره کرد که درمان ، کاهش و افزایش قندخون در بیماران آنها را مستعد ابتلا به افسردگی می کند.
قبل از درمان ،اهدا و پیوند عضو به روانپزشک مراجعه کنید
این متخصص روانپزشکی در ادامه و با تاکید بر ضرورت مراجعه بیماران خاص به روانپزشک اظهار داشت:همه مبتلایان به انواع بیماری های خاص که درمان های طولانی مدتی را سپری می کنند و همچنین بیماران نیازمند پبوند و داوطلبان اهدای عضو، پیش از اقدام به درمان ازمراجعه به روانپزشک غافل نشوند.
وی در ادامه افزود:در طی جلسات روانپزشکی رابطه بیماری و شرایط جسمانی با نوع بیماری مطابقت داده می شود و زمینه های ابتلا به افسردگی و سایر شرایط روحی ارزیابی و نکات درمانی به فرد ارائه خواهد شد.
رابطه مستقیم استرس انطباقی و افسردگی
محمدی با اشاره به استرس انطباقی خاطر نشان کرد:استرس انطباقی که در شرایط خاصی به بیمار منتقل می شود،منجر به افسردگی و گوشه گیری در فرد می شود. از این رو روانپزشک بیمار را در انطباق با محیط و شرایط جدید حاصل از بیماری یاری می دهد.
این روانپزشک در ادامه یادآور شد: گروه درمانی در بسیاری از کشورها در حال اجرا است و از نتایج قابل قبولی نیز برخوردار است به همین منظور در مورد بیماری های خاص از جمله دیابت می توان با استفاده ازگروه درمانی، از بروز عوارض این بیماری جلوگیری کرد.
دیابت زندگی را به هم نمی ریزد
وی در پایان و با اشاره به بیماری دیابت، خاطر نشان کرد:دیابت، محدودیت دارد اما زندگی فرد مبتلا را به هم نمی ریزد به این منظور فرد مبتلا به دیابت می تواند سالها با بیماری خود زندگی کرده وآن را کنترل کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha