رئیس مرکز بهداشت شهرداری تهران از شناسایی محلات پرخطر تهران خبر داد و گفت: خانواده های ساکن در این محلات همانند سایر گروه های پرخطر علیه بیماری هپاتیت B واکسینه می شوند.

دکتر جلال خسروی در گفتگو با مهر افزود: برخی از محله های تهران نیز با افزایش احتمال خطر ابتلا به بیماریهای عفونی به عنوان محله های پرخطر شناسایی شده اند که برای این محله ها واکسیناسیون هپاتیت B انجام می شود .

وی اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده در این محله ها برای خانواده های پرخطر دارای فرد معتاد تزریقی، این واکسیناسیون انجام می شود تا با واکسینه شدن این خانواده ها علیه بیماری هپاتیت B از انتقال عفونت در این خانواده ها جلوگیری شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرداری تهران گفت: محله هایی نظیر خاک سفید، پامنار، امامزاده یحیی از جمله این محله های پرخطر هستند که با اطلاع رسانی قبلی به مردم این محله ها، تیم های سیار برای انجام واکسیناسیون به این مناطق اعزام می شوند.

وی تصریح کرد: با انجام مرحله اول برنامه انجام واکسیناسیون خوشبختانه مردم این محلات به علت آگاه شدن از احتمال انتقال بیماری عفونی، استقبال زیادی از این برنامه کردند.

خسروی اظهار داشت: تیم های سیاری از سوی شهرداری و با همکاری سازمان بهزیستی برای انجام واکسیناسیون هپاتیت B برای گروه معتادان به مراکز DIC که این گروه در آنها مستقر هستند، اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه اغلب این مراکز که به عنوان پناهگاهی برای معتادان است در مناطق غرب، جنوب و جنوب شرق تهران قرار دارد، اظهار داشت: روزهای مشخصی برای انجام واکسیناسیون معتادان در نظر گرفته شده است.

خسروی با اشاره به اینکه واکسیناسیون هپاتیت B دارای 3 مرحله است به گونه ای که مرحله دوم آن 30 روز بعد از تزریق در مرحله اول و نیز مرحله سوم واکسیناسیون هم پس از 5 ماه یا 150 روز بعد از آن صورت می گیرد، گفت:  تا کنون بین 1600 تا 1700 معتاد در این مراکز علیه بیماری هپاتیت واکسینه شده اند و هم اکنون در حال انجام مرحله دوم این برنامه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه انجام واکسیناسیون برای گروههای پرخطر نظیر معتادان و کارگران به صورت رایگان انجام می شود، گفت: در سال 84 برای هر دوز این واکسن ها در هر مرحله و برای یک نفر یک هزار تومان هزینه صرف شد و واکسن هایی نیز از موسسه پاستور خریداری شد که هر دوز آن 600 تومان هزینه داشت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha