دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 47172

اگر بیماری ریوی یا مواردی از این قبیل در میان کارگران افزایش یافته است باید به صورت مستند آمار و ارقام اعلام شود / وزارت بهداشت صد درصد نظارت کافی بر محیط کاری کارگران دارد .

سلامت نیوز :مرضیه وحید دستجردی در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره وضعیت سلامت محیط کاری کارگران، اظهار کرد: وزارت بهداشت صددرصد نظارت کافی بر محیط کاری کارگران دارد حتی اداره کلی با عنوان اداره بهداشت محیط کار در وزارت بهداشت وجود دارد تا نظارت جدی به محیط کار کارگران در کارخانه‌ها و کارگاه های مختلف داشته باشد.

وی ادامه داد: برای ما محیط کار کارگران از جنبه‌های مختلف اهمیت دارد مواردی همچون عاری بودن محیط کار از هرگونه آلایندگی و سموم و برخورداری تجهیزات از ایمنی لازم، حتی میزان تهویه و تغذیه کارگران در بارزسی‌های وزارت بهداشت اهمیت دارد. وزیر بهداشت و درمان در پاسخ به اینکه اگر نظارت شما تا این حد دقیق و جامع است چرا برخی از کارگران پس از مدتی دچار بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های ریوی می‌شوند، گفت: ‌وظیفه ما نظارت است و بر اساس گزارش‌های موجود از پیمانکاران و صاحبان کار می‌خواهیم تا محیط را برای کارگران مناسب سازی کنند. وی درباره آماری از عدم رعایت پیمانکاران به ضوابط ایمنی و بهداشتی محیط کار، پاسخ صریحی نداد و تاکید کرد: ما برای گفته‌های خود آمار و ارقام داریم و اگر بیماری ریوی یا از این قبیل در میان کارگران افزایش یافته است باید به صورت مستند و همراه با آمار و ارقام باشد. وحید دستجردی با بیان اینکه وزارت بهداشت براساس آمار و مستندات عمل ‌می‌کند، گفت: مراکزی که در آن مسایل ایمنی و بهداشت کارگران رعایت نمی‌شود اگر در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد بازرسی‌ها به آن محیط‌ها بیشتر و سرکشی‌ها جدی‌تر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha