دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۱
سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با اشاره به آمار اعلام شده مبنی‌بر مزاحمت ۴۹ درصدی تماس‌گیرندگان با اورژانس تهران٬ گفت: در نظام تربیتی ما باید در رابطه با استفاده صحیح از مراکز خدماتی مانند اورژانس به‌ویژه در سنین پائین و در مهدهای کودک و مدارس کار شود.

علی‌اصغر حسنی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با اشاره به آمار اعلام شده مبنی‌بر مزاحمت ۴۹ درصدی تماس‌گیرندگان با اورژانس تهران٬ افزود: این اقدامات تبعات و مشکلات بسیاری را برای اورژانس و به تبع آن برای جامعه به‌دنبال دارد.

نماینده مردم لارستان و بخش خنج در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان این که مزاحمت تلفنی با اورژانس به‌عنوان یکی از مراکز مهم خدماتی علت‌های بسیاری دارد٬ گفت: از علت‌های اصلی این‌موضوع می‌توان به بروز رفتارهای ضد اجتماعی اشاره کرد.

وی ادامه داد: گاهی افراد به‌علت وجود سرخوردگی خاص از جامعه٬ دست به اقدامات ناشایستی برای قانون‌شکنی می‌کنند و این موضوع اعتراضی است در قبال موضوعی که نسبت به آن حساسیت پیدا کرده‌اند.

این نماینده مجلس هشتم٬ با تأکید بر این که هیجان‌طلبی و ماجراجویی بخش دیگری از علت‌های بروز مزاحمت تلفنی را تشکیل می‌دهد٬ یاد‌آور شد: متأسفانه به‌‌علت فقدان ترویج فرهنگ استفاده از مراکز خدماتی٬ کودکان و دانش‌آموزان برای پر کردن وقت و ایجاد سرگرمی اقدام به‌این گونه کار می‌کنند.

حسنی افزود: هم‌اکنون در نظام تربیتی ما باید در رابطه با استفاده صحیح از مراکز خدماتی مانند اورژانس  به‌ویژه در سنین پائین و در مهدهای کودک و مدارس باید کار شود و در خلال برنامه‌های آموزشی و یا تولید انیمیشن‌هایی باید عواقب و اثر وضعی این کار بازگو شود که حتی چند ثانیه تأخیر باعث بروز چه حوادث غیر قابل جبرانی می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم٬ با اعلام این که مسئولان باید با مزاحمان تلفنی مراکز خدماتی به‌ویژه اورژانس برخورد جدی کنند٬ تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید با برنامه‌ریزی به صورتی اقدام کنند که اگر فرد مزاحم مجرم شناخته شد پس از اجرای حکم قانونی آن٬ به نهادهای حمایتی مانند بهزیستی معرفی شود و اقدامات درمانی انجام و تسهیلات مشاوره ای نیز در این‌باره در نظر گرفته شود.

حسن عباسی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از ثبت روزانه حدود ۱۷ هزار تماس برای استفاده از فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ تهران خبر داد و گفت: از کل تماس‌های دریافتی، ۶۶/۴۹ درصد تماس‌ها را مزاحمان تلفنی تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha