دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 47182
سلامت نیوز: برای جوان امروزی دوران عقد، دوران ناآشنایی است. از سویی عقد دائم كرده و زن و شوهر رسمی محسوب می شوند و از سوی دیگر بسیاری از حق و حقوق زن و شوهرها را ندارند. یكی از این حقوق مردود شده در این دوران، ‌برقراری روابط جنسی میان نامزدهاست.

 
بسیاری از خانواده های امروزی با داشتن روابط زناشویی میان دختر و پسر در دوران نامزدی مخالفند. به همین دلیل معمولاً یا دختر و پسر كلاً قید رابطه نزدیک در این دوران را می زنند یا به صورت پنهانی اقدام می نمایند.

 در واقع علت اصلی وجود دوران عقد آشنایی بیشتر زوجین با خصوصیات یکدیگر است. به همین دلیل بیشتر خانواده ها و حتی كارشناسان خانواده بر این باورند با اینكه هیچ مشكل شرعی وجود ندارد ولی بهتر است كه دختر و پسر در این دوران رابطه جنسی با یکدیگر برقرار نکنند چون اگر در نهایت به این نتیجه برسند كه با خصوصیات یکدیگر جور درنمی آیند و نمی توانند با هم زندگی مشترك تشكیل دهند، بتوانند بدون ایجاد مشکلات عدیده ای چون بارداری های ناخواسته از یكدیگر جدا شوند.

 شاید به نظر بسیاری مواجهه با قضیه بارداری در دوران نامزدی در این روزه روز با این همه پیشرفت، خیلی كم و دور از ذهن به نظر بیاید ولی متاسفانه هم چنان عده ای از جوانان ما به دلایل مختلفی با آن مواجه شده و دست و پنجه نرم می كنند. بدتر از آن اینكه بسیاری از این جوانان در مواجهه با این قضیه دست و پای خود را گم كرده و مرتكب اشتباهات بزرگی چون فرار، سقط جنین، جدایی و... می شوند.

 
بارداری در دوران عقد، اگرچه از نگاه عرف یک اتفاق نا به جا است اما در پیش گرفتن راه حلی نامشروع و حرام (سقط) برای این اتفاق، آن را بیشتر از مسیر خود منحرف می کند. مواجهه با این مشکل هم باید با روش های خاص و مدیریت بهتر و درست تر رخ دهد تا هم تبعات آن کم شود و هم گناهی رخ ندهد

 
عده ای تصور می کنند كه تا زمانی كه روح در جنین دمیده نشده است (پنج ماهگی جنین) سقط وی قتل محسوب نشده و گناه ندارد. در حالی كه براساس نظر مراجع تقلید سقط جنین بعد از انعقاد، در هر ماهی که باشد جایز نبوده، حرام است و دیه دارد. البته مقدار دیه در ماه های مختلف متفاوت است.

 
اما واقعیت این است که بارداری در دوران عقد، اگرچه از نگاه عرف یک اتفاق نا به جا است اما در پیش گرفتن راه حلی نامشروع و حرام (سقط) برای این اتفاق، آن را بیشتر از مسیر خود منحرف می کند. مواجهه با این مشکل هم باید با روش های خاص و مدیریت بهتر و درست تر رخ دهد تا هم تبعات آن کم شود و هم گناهی رخ ندهد. در چنین شرایطی اقدام به انجام برخی از امور لازم و ضروری محسوب می شود.
 

- اولین گام در این ماجرا همدلی، همفكری و پشتیبانی دختر و پسر از یكدیگر است. دختر و پسر در این مرحله باید از خبر گذاشتن نامزد خود از این جریان مهم، مقصر دانستن یكدیگر،‌ خالی كردن پشت هم و... خودداری كرده و با حفظ خونسردیشان در كنار هم سعی كنند به خوبی این شرایط سخت را مدیریت نمایند.
 

- خانواده ها باید در جریان مشكل قرار بگیرند. برخی از خانواده ها به دلیل تعصباتی که دارند، نمی توانند چنین موضوعی را پذیرا باشند و سریع واکنش نشان می دهند. در این شرایط دختر و پسر باید موضوع را با یک مشاور متخصص در میان بگذارند تا وی با استفاده از شیوه های مناسب خانواده ها را در جریان گذاشته و به آنها آموزش های لازم را بدهد.

 
-هرچه سریع تر مراسم جشن ازدواج را برپا کنید. شاید برای عروسی تان آرزوهای زیادی داشته اید اما باید بپذیرید که به هرحال امکان صبر کردن برای برآوردن این آرزوها وجود ندارد. کمی ساده تر بگیرید تا بتوانید زودتر مراسم را برگزار کرده و سر زندگی تان بروید. دختر و پسر و خانواده هایشان باید در این شرایط خاص از بسیاری از توقعات و آرزوهایشان چشم پوشیده و با شرایط موجود كنار بیایند. یعنی مثلاً به جای یك مراسم ازدواج پر رنگ و لعاب، یك مراسم عروسی ساده و یا حتی یك مسافرت را انتخاب كنند.

منبع:تبیان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha