سلامت نیوز:  مقدمات اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در ۲ بیمارستان تهران آماده شده است و به زودی اجرای آن آغاز می شود.

اسکویی، قائم مقام وزیر بهداشت در امور پرستاری با بیان این مطلب، به خراسان گفت: بر اساس برنامه و وعده وزارت بهداشت برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در اردیبهشت ماه، ۲ بیمارستان از ۲ دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای آزمایشی این قانون در تهران مشخص و مقدمات اجرای این قانون در این ۲ بیمارستان فراهم شده است و به زودی اجرای این قانون آغاز می شود.
وی با اشاره به این که با سازمان نظام پرستاری نیز در این زمینه تفاهم ایجاد شده است، گفت: ۲ بیمارستان مذکور برای اجرای آزمایشی این قانون انتخاب شده است و بارفع مشکلات، اجرای سراسری آن در کشور آغاز می شود.

 اسکویی گفت: با اجرای این قانون تعرفه خدمات پرستاری در بخش های بیمارستانی تعیین شده است و پرداخت ها بر اساس قانون انجام می شود. شایان ذکر است، قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری حدود ۵ سال پیش در مجلس تصویب شد که از آن زمان اجرا نشده است.

در بهمن سال گذشته پس از پی گیری های مسئولان قرار بود این قانون تا پایان سال در ۲ بیمارستان اجرا شود که این وعده محقق نشد و ابتدای امسال وزیر بهداشت وعده اجرای آن را در اردیبهشت ماه داد که در حال حاضر بنا به گفته مسئول امور پرستاری در وزارت بهداشت مقدمات اجرای آن در ۲ بیمارستان فراهم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha