دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 47197
سلامت نیوز :محمدرضا مسجدی در گفت‌وگو با فارس،‌ با اشاره به فعالیت‌های پیوند قلب و ریه در مرکز درمانی، آموزش و پژوهش مسیح دانشوری که تاکنون 90 پیوند قلب در آن صورت پذیرفته است، اظهار داشت: در مرکز تحقیقات میکروب شناسی سل این مرکز محققان ما با همکاری محققان دو کشور روس و مالزی طرح «عظیمی» در زمینه اشکال مختلف میکروب سل را در دست بررسی دارند.

قائم مقام مرکز آموزشی و درمانی مسیح دانشوری افزود: امیدواریم در طول یکی و دو سال آینده تئوری‌های جدیدی در این زمینه در دنیا مطرح شود. تحقیقات در این زمینه کار بزرگی است که نحوه نهفته شدن میکروب سل در بدن و بیماری‌زایی آن و در نهایت انتقال آن با استفاده از فناوری‌های جدید بررسی می‌شود.مسجدی بیان داشت: این تحقیقات در مورد بیولوژی میکروب سل است و دستاورد این تحقیقات ‌می‌تواند در زمینه پیشگیری بسیار اهمیت داشته باشد و برای بهبود بیماران از نظر میکروبی و نه فقط بالینی بسیار اهمیت دارد.

وی اظهار داشت: این تحقیقات با کمک کشورهای بلاروس و مالزی و با محوریت بیشتر در مرکز درمانی، آموزشی و پژوهشی مسیح دانشوری صورت می‌پذیرد. این یک تحقیق بسیار بزرگ به حساب می‌آید و در حال حاضر به صورت تدریجی پیش می‌رود و به صورت تئوری و آزمایشگاهی این کار در حال ادامه است.مسجدی خاطرنشان کرد: یک سوم جمعیت بشر آلوده به میکروب سل است، البته آلودگی با بیماری تفاوت دارد. سالی در حدود 9 میلیون نفر مبتلا به این بیماری می‌شوند و در حدود 2 میلیون نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان می‌دهند.وی تأکید کرد: سل یکی از بیماری‌های مهم بشر است که باید روی آن کار بیشتری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha