شنبه ۲ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4721

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران، از اختصاص بودجه به این بیماری در کشور خبر داد.

معصومه صالحی در گفتگو با مهر، به تلاش های انجمن آلزایمر ایران برای گرفتن ردیف بودجه اشاره کرد و افزود: به دنبال نامه نگاری هایی که با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهوری و وزارت بهداشت داشتیم، سرانجام قرار شد که بودجه ای برای انجمن در نظر گرفته شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت بودجه تخصیص یافته به انجمن آلزایمر ایران، گفت: تا آنجا که اطلاع داریم، این بودجه تصویب شده اما اینکه چگونه و کجا هزینه خواهد شد، هنوز مشخص نیست.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران، محل تأمین هزینه های انجمن در شرایط کنونی را، کمک های مردمی نیکوکاران عنوان کرد و افزود: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به آلزایمر در دنیا، اغلب دولتها بودجه هایی را در اولویت سرانه بهداشت و درمان کشورهای خود قرار داده اند که صرف پژوهش و تحقیقات در بحث پیشگیری و درمان آلزایمر شود.

صالحی، خواهان توجه جدی مسئولان کشور به این بیماری شد و تاکید کرد: با توجه به اینکه وجود یک فرد مبتلا به آلزایمر در خانواده، مشکلاتی در پی دارد که علاوه بر فرد بیمار، سایر افراد خانواده را دچار مشکل می کند، لذا بالا رفتن آمار مبتلایان به آلزایمر در کشور، می تواند مشکلاتی را برای جامعه به همراه داشته باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha