سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۰
کد خبر: 47263
سلامت نیوز :  1- از قرار دادن سبزی‌ها در داخل روزنامه یا نایلون‌های پلاستیكی بازیافتی خودداری شود.

2- در صورت كپك زدگی باید سریعا میوه و سبزی كپك زده از محیط یخچال خارج شود زیرا باعث انتشار آلودگی در یخچال می‌شود. در صورت مشاهده چنین مواردی باید ظروف نگهداری این مواد را از یخچال خارج كرده و به دقت شستشو و ضد عفونی كرد.

3- برای خرد كردن سبزی از چاقوی تیز استفاده كنید.


4- برای نگهداری میوه‌ها در یخچال باید توجه داشت كه هوای سرد در اطراف میوه جریان پیدا كند. از نگهداری آن در كیسه نایلون خود داری كنید.


5- برای پختن سبزی، ابتدا آب را بجو شانید و سپس سبزی را در آن بریزید و به‌مدت 20 دقیقه بپزید و در هنگام پخت در ظرف را ببندید. و از سرخ كردن سبزی بپرهیزید.


6- نور آفتاب می‌تواند بعضی از مواد غذایی را فاسد یا بی‌اثر كند. از قرار دادن روغن مایع، آب لیمو، سیب زمینی و پیاز در مقابل نور آفتاب خودداری كنید.


7- برای خشك كردن دست‌ها و ظروف باید از دستمال‌های جداگانه استفاده كرد و روزانه باید آنها را شست.


8- در تهیه ادویه‌ها دقت شود. دارچین و میخك در كشتن باكتری‌ها موثرند. زنجبیل، خردل و جوزهندی اثر كمتری دارند. چنانچه ادویه آلوده به غذا اضافه شود نه تنها از رشد میكروارگانیسم‌های آن جلوگیری نمی‌كند بلكه به مقدار قابل ملاحظه‌ای به آن می‌افزاید.


9- پیاز و سیر به دلیل داشتن اكرولئین و ترب كوهی به‌خاطر دارا بودن تیو سیانات باكتری‌ها را از بین می‌برند.


10- اگر لازم است غذای پخته بیش‌تر از 5 ساعت نگهداری شود باید آن را داغ (بالاتر از 70 درجه) یا سرد (پایین‌تر از 10 درجه) نگه داشت.

منبع : ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha