یك متخصص جراحی فك و صورت از آمریكا معتقد است كه اضافه وزن و چاقی در ناحیه گردن باعث ایست تنفسی هنگام خواب می‌شود.

دكتر منصور مدنی كه روز جمعه در جریان برگزاری همایش تشخیص و درمان اختلالات خواب سخن می‌گفت افزود: اضافه وزن و چاقی در ناحیه گردن همچنین موجب خرخر و یا خرناس كردن افراد نیز می‌شود.

وی با بیان اینكه متاسفانه در ایران ‪ ۶۰‬درصد جمعیت دارای اضافه وزن هستند اظهار داشت: براساس آمار جهانی مردان و زنان در ایران به ترتیب ‪۴۸‬ و ‪ ۵۷‬درصد اضافه وزن دارند كه چاقی برای زنان در ایران ‪ ۲۷‬درصد است.

وی علل دیگر ایجاد ایست تنفسی را گرفتگی بینی، بافت‌های اضافی در سقف كام، ضخیم بودن ماهیچه‌های دو طرف گلو و نحوه غلط خوابیدن عنوان كرد.

مدنی كاهش وزن، فرم صحیح خوابیدن و برطرف كردن مشكلات كام و مجرای بینی را راه درمان بیماری خرخركردن و ایست تنفسی در هنگام خواب دانست.

این متخصص جراحی فك و صورت گفت:امروزه در موارد خاص كه نیاز به جراحی باشد استفاده‌از لیزر و انرژی "فركانس رادیویی یا ‪ "radiofrequency‬به عنوان روش‌های نوین شناخته می‌شوند كه بیمار بدون نیاز به بستری شدن و با كمترین مشكلات و به صورت سرپایی می‌تواند درمان شود.

وی افزود:دراین روش با استفاده از لیزر قسمت اضافی زبان كوچك برداشته می‌شود كه به دنبال آن فرد از خروپف كردن خلاص می‌شود.

مدنی ناآرامی در خواب، تپش قلب، سردرد صبحگاهی، خواب آلودگی در طول روز، خواب آلودگی در حین رانندگی و فراموشی را نیز از جمله علائم خروپف درخواب دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha