سلامت نیوز :نوزادان حتی هنگامی که فقط سه ماه دارند می‌توانند آواهای انسان، مانند سرفه کردن یا خندیدن، را تشخیص دهند و درصورتی که طبیعت آن صدا‌ها منفی باشد، مغز نوزادان در ناحیه‌هایی که مربوط به احساسات است کنش نشان می‌دهد.

آن بلاسی، از کینگز کالج لندن و یکی از پژوهشگرانی که درگیر اسکن مغزی نوزادان بین سه تا هفت ماهه در این مطالعه بود گفت: احتمالا این مورد به این دلیل است که آوای انسان یکی از مهم‌ترین نشانه‌های اجتماعی است و در نتیجه مغز برای پردازش آن تخصص زودهنگام نشان می‌دهد. این ممکن است بیانگر اولین گام واقعی در برقراری تعامل اجتماعی و یادگیری زبان باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ در حالی که نوزادان در اسکنر در خواب بودند، پژوهشگران آواهای انسانی خنثایی، مانند سرفه کردن یا خمیازه کشیدن، را برای آن‌ها پخش کردند و واکنش‌های تولید شده مغز نوزادان را با واکنش در هنگام شنیدن صداهای آب و اسباب بازی مقایسه نمودند. بر اساس بیانیه پژوهشگران، هنگامی که آن‌ها آواهای خنثی را پخش کردند، آن ناحیه‌ای از مغز که در بزرگسالان به آواهای انسان واکنش نشان می‌دهد روشن شد. اویلین مرکور، از دانشگاه کالج لندن، گفت: برای ما خیلی شگفت انگیز بود هنگامی که متوجه شدیم مکان ناحیه‌ای از قشر مخ گیجگاهی که بیشتر به آواهای انسان پاسخ داد تا به صداهای محیطی تا این اندازه شبیه به‌‌ همان ناحیه ویژه در مغز بزرگسالان است. هنگامی که این شرکت کنندگان کوچک صداهای غمگینی مانند صدای گریه را می‌شنیدند همانند یک انسان بالغ مناطق مرتبط با پردازش اطلاعات در مغزشان فعال می‌شد. این بدین معنا است که نوزادان قدرت درک احساسات و عواطف را دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha