سلامت نیوز :پروفسور لیو جیانگهونگ، استاد دانشکده پرستاری دانشگاه پنسیلوینیا، آمریکا، می‌گوید که پژوهش‌های اخیر یک خاستگاه زیست‌شناسانه برای جنایت نشان می‌دهد.
زیست‌شناسی تنها به معنای ژنتیک نیست، بلکه عامل‌های بهداشت و سلامت، مانند سوء تغذیه و قرار داشتن در معرض سرب، که بر فرایندهای زیست‌شناسانه تاثیر می‌گذارند را نیز شامل می‌شود. مطالعه دکتر لیو، که در مجله علمی تجاوز و رفتارهای خشن به چاپ رسید، بر روی مراقبت‌های دوران بارداری، دوران‌های درست پیش و پس از تولد و نیز دوران پس از تولد کودک که از نظر رشد عصبی و تغییرهای پیرامونی او زمان‌های کلیدی به شمار می‌آید تاکید می‌کند.

بر پایه مستند‌ها، عامل‌های خطرناک برای افتادن در ورطه خلافکاری و جنایت در دوره‌های ابتدایی زندگی شکل می‌گیرند و مغز کودکان در ۳۶ ماهه اول زندگی آن‌ها دچار مهم‌ترین تحولات می‌شود که این خود بر اهمیت دخالت‌های اولیه تاکید می‌گذارد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ دکتر لیو در میان خطرهای ابتدایی از تغذیه نامناسب در پیش و پس از تولد، قرار گرفتن در معرض سرب، استفاده از تنباکو در دوران بارداری، افسردگی و فشارهای ذهنی، پیچیدگی‌های زمان زایمان، آسیب‌های شدید مغزی و کودک آزاری نام می‌برد. پژوهش دکتر لیو نشان می‌دهد که شناسایی زود هنگام عامل‌های خطرناک بهداشتی و سلامتی، گام اولیه مهمی در پیشگیری از پرخاشگری دوران کودکی و خلافکاری دوران نوجوانی است دوره‌هایی که نشان داده شده است می‌تواند به خشونت در بزرگسالی، یک مشکل عمده اجتماعی، منجر گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha