سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 47349

مسئول واحد بیماریهای مزمن تنفسی وزارت بهداشت گفت: حدود ۱۱ درصد از جمعیت بالای ۱۵ سال کشور دخانیات مصرف می‌کنند که طی ۱۰ – ۱۵ سال اخیر مصرف دخانیات در زنان به چندین برابر افزایش یافته است.

سلامت نیوز : دکتر نجمی مسئول واحد بیماریهای مزمن تنفسی وزارت بهداشت در مراسم روز جهانی آسم با بیان اینکه از ۵۸ میلیون مرگ در سال ۲۰۰۵، ۳۵ میلیون در اثر بیمرایهای مزمن غیرواگیر بوده است گفت: در حال حاضر بیماریهای مزمن تنفسی رتبه چهارم مرگ و میر را دارند که پیش بینی می‌شود طی سالهای آینده به رتبه سوم برسد.
وی با اشاره به اینکه یک پنجم جمعیت دنیا به بیماریهای مزمن ریوی مبتلا هستند اظهار کرد: حدود ۸۰۰ نفر به رینیت آلرژیک و غیر آلرژیک مبتلا هستند که مهم‌ترین عامل این بیماری‌ها مصرف دخانیات است.
 به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ مسئول واحد بیماریهای مزمن تنفسی وزارت بهداشت یادآور شد: حدود ۱۱ درصد از جمعیت بالای ۱۵ سال کشور دخانیات مصرف می‌کنند که طی ۱۰ – ۱۵ سال اخیر مصرف دخانیات در خانم‌ها به چندین برابر افزایش داشته است. وی افزود: بیش از ۸۰ درصد مرگ و می‌رهای ناشی از مشکلات تنفسی مربوط به کشورهای با درآمد کم هستند که در این عرصه مصرف غذاهای آماده که حاوی مواد نگهدارند هستند نقش مهمی دارند. دکتر نجمی با اشاره به اینکه تشخیص هاو درمان‌های دیر هنگام، درمانهای ناقص و عدم دسترسی به دارو، فقر فرهنگی و اقتصادی، اختلالات روانی و اجتماعی، رژیم غذایی، چاقی، استرس و هیجانات فردی ناشی از زندگی از جمله عوامل موثر در این حوزه هستند تصریح کرد: یک درصد بودجه بهدشاتی کشورهای توسعه یافته به بیماری آسم اختصاص داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha