سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 47358
سلامت نیوز : این کار متعلق به هیچ عرصه شناخته ای از زندگی نیست و فقط این عنصر که کلودیکتیون نام دارد در دریاچه ای در نروژ وجود دارد که قدیمی ترین عنصر حیاتی است.

براساس این گزارش، یکی از اشکال شناخته شده دیگری از عناصر حیاتی در یک میلیاد سال پیش بوده است.این کشف به طور مستقیم توسط محققان دانشگاه اسلو انجام شده است که تجزیه و تحلیل توالی ژنتیکی را اعلام کردند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ کامران شالچیان تبریزی مسئول گروه تحقیقی دانشگاه نروژ گفت:  در این دریاچه یک شعبه ناشناخته از درخت حیات(توده حیاتی) وجود دارد که این توده یک شکل منحصر به فرد از زندگی است.

به طوریکه این ارگانیسم در لجن این دریاچه کوچک که در 30 کیلومتری اسلو واقع شده است، به عنوان تعریفی بیولوژیکی برای کلودیکیتون شناخته شده است.این شکل شناخته شده حدوداً 150 سال است که کشف شده است اما تنها این نمونه جدید کشف شده قابل تجزیه و تحلیل است که برای برجسته کردن اختلاف میان این انواع مختلف از این نمونه ساخته شده اند.

یک ارگانیسم تک سلولی که اندازه آن بین 50-30 میلینیوم متر است توسط 4 تاژک می تواند حرکت کند، مانند تمام یوکاریوت ها (که تمام آنها متعلق به پادشاهان بوده است) یک غشای هسته ای کلودیکتیون است،‌اما در مورد توامی ژنتیکی آن است که هیچ گونه مدرکی دال بر اینکه متعلق به هر گونه شناخته است، وجود ندارد.

با توجه به گفته محققانی که برروی کلودیکیتون تحقیق کرده اند،‌ یک مسیر تکاملی مستقل حدوداً یک میلیارد سال پیش وجود داشته است، این یک واقعیت است که آن را به نوعی آزمایشگاهی به صورت زندگی تک سلولی برای مشاهده گذشته و درک مکانیسم های تکاملی و شرایط زمین بوجود آورده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha