سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۱
کد خبر: 47361

مشاغل سبز با در برگرفتن سلامت نیروی انسانی، سلامت محیط زیست و تولید محصول سالم می توانند عامل ایجاد توسعه پایدار در کشور باشند.

سلامت نیوز : دکتر ندافی رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: به زبان ساده مشاغلی را سبز می نامند که سه موضوع سلامت نیروی انسانی، سلامت محیط زیست و تولید محصولی سالم را مد نظر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه محصول تولید شده برای مصرف کننده باید سالم باشد، گفت: اگر این سه عامل در کنار هم باشند می توانیم بگوییم شغل سبز ایجاد کرده ایم و اگر این چنین نباشد توسعه پایدار در کشور نخواهیم داشت در واقع در حرکت به سوی توسعه پایدار احتمال ایجاد خطرات جدید و نوظهور در مشاغل وجود دارد. سرمایه گذاری های اخیر در فناوری های سازگار با محیط زیست بدون ایجاد مشاغل سبز، نگرانی هایی را به علت توجه کم به خطرات شغلی موجود در این نوع کارها به وجود آورده است بنابراین فعالیت های ادغام یافته ایمنی و بهداشت حرفه ای و طراحی مشاغل سبز یک ضرورت مهم است.ندافی عنوان کرد: مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت سالیانه 15 میلیارد ریال برای ایجاد شغل سبز هزینه می کند كه در واقع این بودجه صرف فرهنگسازی در جامعه بازرسی در کارها می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha