چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۶
کد خبر: 47387

استادیار دانشگاه علوم پزشکی بجنورد گفت: نوزادان زیر یک ماه به هیچ دارویی نیاز ندارند و بر همین اساس مادران از دادن شربت «گریپ میکسچر» به آن ها خودداری کنند.

سلامت نیوز :  معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بجنورد با اعلام این مطلب گفت: شربت گریپ میکسچر حاوی ترکیباتی از جمله قند و نعناست که برای رفع نفخ، دل درد و دل پیچه نوزادان شیر خوار استفاده می شود.

دکتر علی خاکشور افزود: شیردهی نادرست و خارج نشدن باد گلوی نوزاد پس از شیرخوردن، باعث نفخ و دل پیچه وی می شود.به گفته وی، شیردهی نادرست و قرار گرفتن نوزاد در وضعیت نادرست و بلع هوا، احتمال بروز سکسه و نفخ را افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ این پزشک نسبت به مصرف نبات داغ، عرق نعناع و آب قند برای نوزادان هشدار داد و اضافه کرد: نوزادان تا 6 ماهگی به جز شیر مادر به ماده غذایی دیگری نیاز ندارند و مصرف موادی نظیر عرق نعناع و نبات داغ که بسیاری از مادران برای رفع دل پیچه نوزادان استفاده می کنند به علت غیر استریل بودن ممنوع است.وی اظهار داشت: آنزیم های گوارشی در دوره نوزادی به ویژه زیر یک ماهگی نارس و ناکافی است و به همین علت،مواد غذایی به جز شیر مادر در این دوران توصیه نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha