رئیس سومین کنگره پزشکی قانونی از سوء‌استفاده برخی مجرمان پرونده‌های جنایی از خلاء‌های قانونی در مبحث روانشناسی پزشکی قانونی خبر داد.

سلامت نیوز : حسن توفیقی در سومین کنگره بین‌المللی پزشکی قانونی در تالار امام بیمارستان امام خمینی(ره) اظهار داشت: هر چه نظرات کارشناسی پزشکان قانونی علمی‌تر باشد نتایج برای مراجع قضایی نیز مفیدتر خواهد بود.

وی افزود: اکنون بسیاری از پرونده‌های مالی و جنایی با مسائل روانشناسی مرتبط است و بسیاری از مجرمان می‌خواهند با استفاده از رفتارهای جنون‌آمیز از جرم‌های خود فرار کنند که در این زمینه خلاءهای قانونی نیز در مبحث مسائل روانی پزشکی قانونی وجود دارد.توفیقی با اشاره به مرگ‌های مشکوک گفت: مرگ‌های مشکوک مسئله بسیار مهمی در پزشکی قانونی به حساب می‌آید و کارشناسان پزشکی قانونی می‌توانند در صحنه‌های جرم با استفاده از بقایای صحنه جرم به قضات برای ارائه رای دادگاه کمک کنند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: مسئله سقط جنین نیز که قبلاً فقط برای مادران باردار مطرح بود امروز شاهد برطرف شدن برخی مشکلات قانونی آن هستیم و اگر به طور مثال جنینی تشخیص داده شود که دچار تالاسمی ماژور است برای پرهیز از مشکلات والدین وی سقط جنین صورت می‌پذیرد.

توفیقی با اشاره به پیشگیری از وقوع جرم گفت: ‌بسیاری از جرائم قابل پیشگیری هستند و ما امروز مجرم‌های روانی داریم که باید با همکاری وزارت بهداشت برای آنان کاری کنیم؛این مجرمان گرفتاری‌های بسیاری زیادی ایجاد کردند و در این زمینه باید برای معتادان روانی نیز مشکلات قانونی وجود دارد فعالیت‌های مناسبی ایجاد پذیرد.

رئیس سومین کنگره پزشکی قانونی خاطرنشان کرد: رانندگان مسن و کسانی که از مواد روانگردان استفاده می‌کنند نیز باعث حوادث بسیار می‌شوند و پزشکی قانونی با همکاری نهادهایی مانند نیروی انتظامی و راهنمایی رانندگی می‌تواند با بررسی پرونده‌های آنان و لغو پروانه رانندگی آنان از رخ دادن چنین حوادثی جلوگیری کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha