استاندار تهران گفت: عده‌ای در بحث شیر و لبنیات مرتكب تخلف شدند كه جرایم سنگینی را برای آنها وضع كردیم و محكم هم ایستادیم و دومین مرحله برخورد با كسانی كه در بحث عرضه شیر و فرآورده‌های لبنی به مردم اجحاف كردند از فردا (پنجشنبه) آغاز می‌شود.

سلامت نیوز :  مرتضی تمدن در گفت‌وگو با  (ایسنا)، درباره آخرین تصمیات اتخاذ شده برای كنترل قیمت شیر در بازار گفت: آخرین مراحل كارشناسی قیمت شیر انجام شد و مجموعه‌ای كه در بحث شیر اثرگذار و تعیین كننده هستند مورد كارشناسی قرارگرفته كه در جلسه تنظیم بازار هفته گذشته بررسی شد و چون دارای ابهاماتی بود كارشناسی مجدد شد و این هفته نتیجه نهایی را در جلسه تنظیم بازار كشور مشخص خواهم كرد و معین می‌شود كه شیر با چه قیمتی و چگونه عرضه شود.

وضع جرایم سنگین برای متخلفان شیر

افتتاح 22 نمایشگاه عرضه مستقیم كالااز 20 اردیبهشت ماه

وی افزود: عده‌ای در بحث شیر و لبنیات مرتكب تخلف شدند كه جرایم سنگینی را برای آنها وضع كردیم و محكم هم ایستادیم و دومین مرحله برخورد با كسانی كه در بحث عرضه شیر و فرآورده های لبنی به مردم اجحاف كردند از روز پنجشنبه آغاز می‌شود.استاندار تهران درباره گرانی‌های اخیر و برنامه‌های استانداری برای تنظیم قیمت بازار نیز خاطرنشان كرد: تنظیم بازار وظیفه دارد از نظر نظارت و بازرسی و تنظیم اقلام پرمصرف مردم، بازار را پایش كند و در تهران بنا داریم برای كمك به اقلام پر مصرف شهروندان 22 نمایشگاه عرضه كالا را در مناطق 22 گانه از 20 اردیبهشت‌ماه راه‌اندازی كنیم.

اقلام پرمصرف از جمله گوشت،شیر خشك بزودی وارد بازار می‌شود

تمدن می‌گوید دولت هیچگاه مردم را درعرصه مسایل اقتصادی تنها نگذاشته . وی افزود: مقادیر قابل توجهی از اقلام پرمصرف از جمله گوشت، شیر خشك كه نیاز مصارف صنعتی و كارخانجات است بزودی وارد بازار می‌شود همچنین با توجه به اینكه بخش زیادی از نیاز ارزی واردكنندگان كالا تامین شده این برنامه‌ها بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

قیمت‌ها متعادل می‌شود

استاندار تهران تصریح كرد: پیش‌بینی ما این است كه بازار خودش را پیدا خواهد كرد و در شرایط تعادل قرار می گیرد و متناسب با واقعیت عرضه وتقاضا قیمت‌ها متعادل می‌شود.وی تاكید كرد: اگر افرادی ریشه‌های گرانی را می‌دانند و یك طرفه قضاوت می‌كنند به نظرم نیت دیگری را بجز دلسوزی برای مردم دارند و اگر كسانی نمی‌دانند توصیه می‌كنم با هر جایگاهی كه دارند درباره این موضوع مطالعه شده صحبت كنند.تمدن در توضیح بیشتر با بیان اینكه مساله اقتصاد مساله‌ای نیست كه تمام جوانب آن را با كلمات احساسی عنوان كرد افزود: بازارها و اقتصاد جهانی فراز و فرود دارد و اقتصاد كشور ما نیز تحت تاثیر این نوسانات است، از سوی دیگر باید توجه داشت كه كشور از سوی دشمنان تحت فشار قرار دارد و مقابل این تهدیدها تا پیروزی ایستاده‌ایم لذا در این مسیر اگر مشكلاتی وجود دارد باید تحمل كرد و با درایت و برنامه‌ریزی از این مشكلات عبور كنیم.وی درباره برخی انتقادهای اخیر در خصوص گرانی كالاها به ایسنا گفت: اینكه عده‌ای بنشینند و با بیانیه، سخنرانی و رهنمودهای بدون پشتوانه كارشناسی بخواهند مساله گرانی را حل كنند مشكل حل نمی‌شود و این حرف‌ها خریداری ندارد و برای مردم نیز قابل قبول نیست.

برخی به گونه‌ای حرف می‌زنند كه به نظر می‌رسد دولت خوابیده و بیخیال از مشكلات مردم است

استاندار تهران با بیان اینكه دولت به طور جد به مساله گرانی ورود پیدا كرده است ادامه داد: اعضای هیات دولت، رییس جمهور، استانداران و فرمانداران در استانها و شهرستانها با تمام توان در رابطه با تنظیم بازار وارد این مساله شده و به دنبال راه‌هایی برای حل این مشكل هستند تا آثار این افزایش قیمت‌ها را به حداقل برسانند.وی عنوان كرد: برخی به گونه‌ای حرف می‌زنند كه به نظر می‌رسد دولت خوابیده و بیخیال از مشكلات مردم است و آقایان تازه یاد مردم افتادند! خواهش می‌كنم این آقایان مثل گذشته كار خودشان را انجام دهند چرا كه نه اطلاعات كارشناسی در این رابطه دارند و نه از ریشه‌های این مشكلات مطلعند. اما اگر اطلاع دارند و مطرح می‌كنند هدفی غیر از درد مردم را دنبال می‌كنند كه در جای خودش باید در این باره بحث كرد.

دولت هیچگاه مردم را در عرصه مسایل اقتصادی تنها نگذاشته است

تمدن اظهار كرد: دولت هیچگاه مردم را در عرصه مسایل اقتصادی تنها نگذاشته و از این به بعد نیز تنها نخواهد گذاشت و با همه وجود تلاش خواهد كرد كه شرایط را برای مردم فراهم كند كه كمترین مشكل و سنگینی در معیشت را داشته باشند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha