چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه مسئولان حاضر نیستند نرخ رشد واقعی بیکاری را بگویند، گفت: نرخ بیکاری واقعی با آمار رسمی اعلام شده از مراجع قانونی تفاوت دارد.

داریوش قنبری در گفت‌وگو با خانه ملت در رابطه با آمارهای که در خصوص نرخ بیکاری اعلام می‌شود، تصریح کرد: این آمارها با آنچه از سوی بانک مرکزی نیز اعلام می‌شود، مغایرت دارد و زمانی هم که دلیل این مغایرت را می‌پرسیم می‌گویند که تعاریف فرق می‌کند.

نماینده مردم ایلام، ایوان و شیروان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آمارهایی که اعلام می‌شود سیاسی است‏، ادامه داد: اکنون نرخ واقعی بیکاری به۳۰ درصد می‌رسد، در آمارهایی که محاسبه می‌شود سربازان جزو جمعیت شاغل و دانشجویان نیز جزو جمعیت فعال محاسبه نمی‌شوند از این رو وقتی آماری ارائه می‌شود چون تعبیر متفاوت وجود دارد آمار صحیحی نیز به دست نمی‌آید.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان حاضر نیستند نرخ رشد واقعی بیکاری را بگویند، افزود: نرخ بیکاری واقعی با آمار رسمی اعلام شده از مراجع قانونی تفاوت دارد.

این نماینده مردم در مجلس هشتم بیان کرد: آماری که دولت در ارتباط با میزان بیکاری حاکم بر جامعه اعلام می‌کند از آمار واقعی کمتر است به طوری که هم‌اکنون با توجه به آنچه در جامعه دیده و احساس می‌شود میزان بیکاری حدود ۲۰ درصد است.

قنبری با اشاره به اینکه بیکاری اکنون به بحران جدی در شهرستان‌ها تبدیل شده، بیان کرد: در حالی که رشد اقتصادی در سال گذشته یک درصد بود از سوی دولت اعلام شد که یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر شاغل شده‌اند؛ بدین معنی که در برابر هر یک درصد رشد ۱۰۰ هزار نفر می‌توانند شاغل شده باشند، بنابراین یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دیگر کجا و چگونه شاغل شده‌اند؟

عضو فراکسیون اقلیت مجلس با تاکید براینکه بیکاری در شهرستان‌ها نمود بیشتری دارد، تاکید کرد: هم اکنون در بسیاری از استان‌های کشور مردم با مشکل بیکاری جوانان خود دست و پنجه نرم می‌کنند به  طوری که نرخ بیکاری در ۲۵ استان بالا است پس انتظار می‌رود مسئولان حوزه اشتغال در راستای رفع این معضل به طور جدی و کاربردی چاره‌اندیشی کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره نام‌گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی اشاره و اضافه کرد: حمایت از تولید ملی در سایه تداوم یافتن جهاد اقتصادی امکان‌پذیر است بر این اساس می‌طلبد برای اینکه فرصت ارتزاق و کسب درآمد فرزندان ملت در واحدهای صنعتی فراهم شود در راستای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای تولید داخل گام برداشته شود.

اخیرا حسین راغفر یک کارشناس اقتصادی ضمن پیش‌بینی افزایش بی‌سابقه نرخ بیکاری در سال جاری نسبت به ۳۰ سال گذشته، گفته بود: به علت ارائه آمارها یا اشتباه با شاخص‌های کنترلی فاصله زیادی داریم. در صورت تصویب بودجه فاز دوم هدفمندی و افزایش پرداخت یارانه‌ها، غالب واحدهای تولیدی ورشکست خواهند شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha